"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2013. június 25., kedd

Esti kötögetés.

Mikor már elcsendesülünk és már csak a tévénézésé a főszerep, és  csendbe, vagy hangosan horkol Apa,én kötögetek..Egy stólát kezdtem el, a mintája rém egyszerű ...lenne ha látnám rendesen a mintát... Helyesebben a fonalat látnám...Tudom vastagabb fonal kéne, . Ez maga az álom... Aki már kötött belőle tudja, majd mint a pókháló olyan véknya/vékony/ a fonal...Most még jól összeugrik a stóla de nem bánom... Minden sornál megsimogatom...Pihe, puha... kezdésnél volt némi aggodalmam, de mára már elszállt minden kételyem.. 

Így elnézve sem látszik sok belőle. Valamikor ezer  éve nagy divat volt pulcsiknál ez a levél minta, a  közte lévő  dísz csík, kicsit macerásabb, mert majd minden sor viszályán is mintát kell kötni..Macerás? csak az elején volt az..Inkább arra kell nagyon figyelnem, ne kelljen visszabontani/Olyan mint a harisnyaszeme ami fut lefele/  10 deka fonal 1300 méter szóval jó vékony és a tűm is fehér...A többit majd később.


10 megjegyzés:

  1. De nagyon tetszik, ebből gyűrűn áthúzós stóla lesz!
    Csupa, csuda fehér minden nálad:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te ismered a fonalat, Te tudod milyen kötni.remélem "áthúzós" lesz

      Törlés
  2. nem vagyok szakértő, de ismerem ezt a fajta fonalat, az ebből készült holmik csodásan puhák, öröm megfogni:)

    az a fehér kála ott a cserépben, ajjaj de szép tud lenni:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vagyok oda a gyapju fonalakért, de ez álom...
      A cála csak a fóliába marad meg, van lilába is, ajándékba kaptam de a lakásba nem szeretett lenni, majd elpusztultak, így kivittem, már a második év hogy a fóliasátorba vendégeskedik...ott is meg tudom csodálni.. de nekem van rendes cálám is, igaz már nem sok... valamikor rengeteg volt

      Törlés
  3. Ez gyönyörű! Nagyon szép a minta. Szeretem az ilyen könnyű fonalakat, puha, lágy, kellemes viselet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint írtam ez ősrégi minta, régi kötőkönyvekbe is szerepel..Ajándék lesz...

      Törlés
  4. Milyen fonal ez? Én mindig bajban vagyok a nevekkel....
    Nagyon szépséges stóla lesz belőle....de fehér fonalat fehér tűvel:-o Huhhh
    A toppom eleje kész, ha a félkockák is fotózom...de bővebben leírtam a blogomban, mit is álmodtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Merino Extra... Fonalam hu-tól van...Olvastalak...Elvből nem veszek kötőtűket. Őrököltem is, meg kaptam is, meg én is nagy gyűjtő voltam anno/még 12 forint volt ,a zacsijára van írva/Úgy hogy szenvedek.. Ja meg jó néhánynak a cica megrágta a damilját.Élesítette a fogát? vagy nem tudom

      Törlés
    2. Hát kötőtűt én sem veszek, mert anyu után is maradt egy csomó és anyósom után is. De a legtöbb egyenes volt az eladogattam ajándékba, én csak körkötővel tudok dolgozni, meg zoknikötővel. Az is van bőven. Horgolóval vagyok bajban mert eltűnt a 2,5 és a 4.-es tűm, de láttam a fonalam.hu van (meg csodás horgicálófonal is) Ám jó lenne nem elcsábulni, inkább elhasználni ami van....Szóval vékony stóla csak műszálból lesz ha lesz (az van).

      Törlés