"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. január 18., szombat

Konyhából jelentem..

A kalácsból kimaradt tojás fehérjét sajnáltam megetetni Alexel(bár kap egész tojást   hetente)Így madár tejet készítek ilyenkor..Vagy inkább madártejhez hasonlót, mert híg vanília pudingot készítek..A  hab viszont mindig kiváló, még unoka is kérdezte hogy készítem, hogy ilyen szép nagy és isteni..., mert hogy neki nem sikerül így..Nincs nagy titka... az biztos, viszont a fahéj elengedhetetlen nálunk a hab tetejére...



A madár tej előtt viszont az Ostoros kalács recept tésztája alapján készítettem , kalácsot leegyszerűsítve, kakaós és diós  ízben..Még sosem repedt ki, de most hogy vendégségbe vittem, így sikerült..Viszont nem okozott problémát, mert az ízén nem rontott, és a  fiaméknak így is ízlett, 




retró tányéron... még  mindig használatba... 45 éve kaptuk a készletet Anyutól.így is látszik milyen lágy a kalács állaga...
                                 💓💓
Újévi pogi..itt is maradt tojás fehérje... abból is madártej  készült..Már későn jutott eszembe hogy  szezám mag is volt itthon, így a javát sajttal szórtam meg...
Annyira jó amikor az embernek van segítsége, akár a párja, vagy az eszközök, mint lég keveréses sütő, amibe két tepsi süti befér... vagy a robot gép...Hihetetlen milyen  gyorsan kész így minden süti, vagy étel.


 Nem vagyok konyha tündér, és igyekszem gyors és egyszerű ,és nem túl drága ételeket összehozni.

Köszönöm a figyelmet...

11 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, a sok tapasztalat megtanított téged is, miként lehet saját recepteket gyártani, jó ötlet a tojásfehérjét így felhasználni.
    A kalácsa remekül sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben mindig a kutya,(Vahúr, Maci) kapta meg, vagy ütöttem hozzá egész tojást, igy tojás rántotta lett belőle...de igy jobban ízlik..
      Azért érdekes, a kelt tészták azt mondhatom szinte mindig jól sikerülnek, van sokkal egyszerűbb sütik, azok meg nem mindig olyan, amilyenek kell lennie...

      Törlés
  2. Madártej, nyami :) Holnap készítek én is.

    VálaszTörlés
  3. Vera ügyes vagy! Nagyon guszta egészben, és a szeletek is.
    Nekem se sikerül a madártej habja, áruld el mit csinálsz, hogy nem esik össze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Andrea...Semmi különös nincs a habnál.A tejbe csak vaniliás cukor van, a habba semmi... ahogy el kezd forrni a tej szagggatom kanánnal a habot,és csak keveset, de abban a pillanatba fordítom is meg,és veszem is ki..Szinte csak pár másodperc, amig a tejbe va a hab...és ilyen szép nagyok és kemények lesznek, nem esnek össze...

      Törlés
    2. Vera köszönöm a válaszodat, eképpen készítem én is a habot, de azzal a különbséggel, hogy én hosszabban hagyom a forró tejben, na akkor ezután nem hagyom a habocskákat a forró tejben lubikolni.))

      Törlés
    3. Nem szabad, hogy lubicokjon a hab a tejbe,,,Anno sokáig főztük és összetöppent valami lett, még habnak sem lehetett nevezni

      Törlés
  4. Nagyon guszta látványnak is madártejet én is a napokban csináltam, de a kalácsodból szívesen falatoznék most!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva...Kalács nálunk soha nem marad...igaz más se...

      Törlés