"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. február 21., péntek

tavaszi terítő 2020.

 Az idei Renulek"tavaszi" terítője...Igazából, nem is terveztem elkészíteni,, de olyan sokan álltak neki,kíváncsivá tett, mert  felfedeztem technikai hibát, persze nem Renata mintájában.Ezért kíváncsi voltam, nálam is lesz e  hiba.Persze sokszor a cérna is lehet hibás, mert nem úgy áll, ahogy a mintában van..Mindenki más cérnával dolgozik, épp ezért másképp fekszik is ki Nos... ott ahol hibát láttam,  ott nem volt hibám, viszont máshol vétettem is, és több módon  próbáltam megoldani, mégsem úgy állt a minta ahogy azt eredetiben látható...Nem igazából látszik, de én látom..Igaz, a következő kör rásegít, így kevésbé látszik a bibi.Ilyenkor mindig rádöbbenek, még mindig van mit gyakorolni, és törekedni a hibátlanra.

Hosszú évekig csak 10-es cérnával dolgoztam, míg egyszer, ezt a márkát meg nem láttam.Szerelem volt első látásra, más segítségét is kértem, hogy nekem is legyen ez a szépség, és ráadásul ez vékonyabb,12.es. Nagyon furcsa volt a 10-es cérna után, nehezen boldogultam vele...Aztán újra váltottam, már 15-ös, majd 16-os cérnára..Izgatott milyen  a 20-as cérna...Vékony és alig láttam, de csináltam...sokszor pihentettem a kezem, mert az ujjam bevágta, olyan vékony volt...Gömbnél, tojásnál  még szebb mint a többi cérna.Persze van még vékonyabb is...ezzel már nem próbálkozom.(A gyöngyhorgolásnál van 60-as, 80-as cérnám, de eddig nem sikerült megtanulnom, és nem csak a cérna hibája)

Annak kapcsán írtam a cérna  vastagságáról, mert most újra vissza tértem, ehhez a cérnához ami 12-es, és rettenetes vastagnak tűnik, most a 20-as cérna után.Sőt...  nehéz ezek után dolgozni vele..Nem sok cérna van a spulnin, és addig tart csak a minta is...Tervem is van, hogy miképp fogom használni..Ha kész mutatom.

Tavaly is kihagytam,  a 2019-es tavaszi terítőt, mert  nagyon nagy, és még a kicsit sincs hova tennem, a szekrénybe meg csak  gyűltek, gyűlnek a nem használt terítők, kézimunkák.

Lehet hogy a sok színváltás széttördeli a minta szépségét, de remélem azért látszik milyen aprólékos szép terítő, nem is gondoltam még eddig sem elkészíteni...










Köszönöm a figyelmet...legyetek jók...

17 megjegyzés:

  1. Mint egy virágos tavaszi rét olyan ebből a fonalból a terítő, egyszóval gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci!Kicsit szétdarabolja a mintát, a színátmenet.. de most már nem zavar, és több cérna van az orsón mint gondoltam, tehát megy tovább, és a tervet sem borítja a terítő nagysága... legalábbis remélem...

      Törlés
  2. Ooo, this is such a pleasant, happy colourway 😍
    I, too, made a mistake recently in her beautiful heart pattern. Like you say, live and learn 😃💗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!Az ember mindig tanul és gyakorol...A színátmenetes fonalak meg gyönyörűek!

      Törlés
  3. Csodás tavaszváró terítőt készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, még folytatódik a terítő készítése, míg van cérna hozzá

      Törlés
  4. Tetszik ez a csónakos művelet, mert nagyn szép rendben sorakoznak a szemek, és csodás mintát alkotnak.
    Érdekes ez a csipke készítési eszköz, hogy nem horgolótű, mint a halasi csipkénél is, láttam valami kis orsós botocskát, amivel képezik a csipkét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a kézimunkát több eszközzel is lehet készíteni, spéci horgolótűvel, és baba varrótűvel..Állítólag a legszebb a hajócskával készített, mert itt nem számít,, a cérna vastagsága..Hódmezővásárhely díszpolgára Sándorné, Marika,aki a necc kézimunka mestere...Volt szerencsém személyesen is megismerni,és ő húzta a kezem, a hajócsipke tanulásánál...Sikondán nyaraltak, mikor felhívott és írt is, hogy látogassuk meg, és akkor megtanít a hajócsipke alapjaira..Nagyon rossz tanuló voltam... nehezen állt rá a kezem, és még évekig gyakoroltam, míg idáig eljutottam .
      Akkor kaptam egy kis necc terítőt ajándékba, amit ott készített, és mondta nagyon szívesen neccelni is megtanít .Ez persze elmaradt és a beszélgetések is, mert sokáig tartottuk a kapcsolatot.Azért büszke vagyok rá, hogy ismerhetem Marikát!

      Törlés
  5. Már a mostani formájában is nagyon szép ez a terítő. Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Edit!Nagyon igyekszem...és figyelem, hogy kevesebb hiba legyen... de ezt a kézimunkát mindig gyakorolni kell!

      Törlés
  6. Ehhez a technikához nem értek, de a terítő nagyon tetszik, vidám, tavaszi. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan csinálják, már szerencsére itthon is..Én úgy vettem észre, nem igazán ismert kézimunka,fajta
      nálunk,sajnos.Az elismerés is elmarad, a kész darabok , legyen az bármi, azt gondolják egy-két forintért megvehető ..

      Törlés