"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. augusztus 30., vasárnap

Egészségügyről.

Addig jó, míg nem mi vagyunk az "elszenvedő alanyai" az egészségügynek...Az a jó,  ha "valaki" mondta....mesélte, elszenvedte.

Mikor kiderült, hogy Anyunak mell rákja van, azóta járok mammográfiára...Több mint 25 éve, sok mindent láttam, megtapasztaltam, minden alkalommal különös pánik fog el, ezt csak az tudja, átérezni, akinek hasonlóban volt része.A vírusra való tekintettel sok előjegyzést töröltek, de bizonyára tudták, hogy augusztusba nem lesz, így az én vizsgálatomat nem törölték, viszont mondták, az előjegyzett időpontot be kell tartani, és csak 5 perccel előbb lehet bemenni a recepcióra leadni a papírokat..

Aki pécsi tudja, nincs olyan utca, ahol ne felújítás, elterelés, dugó lenne, tehát nem könnyű célba érni, a parkolásról meg nem is beszélve...
Korábra értünk oda, üldögéltünk még egy kicsit az autóba, parkoló is rögtön lett... Az ajtón belépve szembesültem amit nem akartam elhinni, hisz mióta járok vizsgálatra, vagy más elintézni való volt ebben a kórházban, még ennyi sorban álló embert nem láttam.Egymás mögött, mint a heringek.Egy hölgy mindenkit kikérdezett, miért jött, hogy jó sorban áll.-e, férjemet is kérdezte, mondta, csak kísérő, mire a hölgy, hogy járványügyi jegyzőkönyvet kell írni, vagy kimegy...Közben Ő is beült a pult mögé, így már kicsit gyorsabban ment a sor, közben már mögöttem annyian lettek, hogy örültem, hogy lassan rám kerül a sor, de közben, hol mögöttem, hol előttem, mentek el emberek, szinte  súroltak...Közben jött egy egy nagy család, maszk és minden nélkül, csak úgy tódultak be, a hölgy még szólni sem mert, olyan nagy csapat kisebbség vonult be...

Egyébként nem is értem...Ha időpontom van ,mert kértem, pont egy évvel ezelőtt, regisztrálva vagyok, hisz egy listáról kipipált,minek ez a dupla felhajtás...miért kell még több adminisztráció.
Még szerencse, hogy nem néztem meg , mennyi az idő, , legalább nem idegeskedtem ezen,mert nekünk be kell tartani az időpontot, közben rám került a sor, a hölgy  beírt hogy ott vagyok, majd lázat is mért, persze a hőmérő nem a valóságot mutatta, meg is jegyezte , hogy valószínű nem jó... Nekem a normál hőm 34-35 fok körül mozog,ha 37 van a hőmérőn, az már nekem láznak számít, oda is vagyok tőle rendesen..De ez most szerencsére nem volt. várakoztam még egy kicsit a vizsgálatra ,, aztán szólítottak.Ép nálam makacsolta meg magát a gép.. de szerencsére hamar újra beindult, a hölgy kedves volt, nem kellemes vizsgálat, de túl lehet lépni rajta... Most orvos is volt, aki leletezte az eredményt, arra kellett csak várnom, de aki  jóval mögöttem jött hölgy, már szólították az eredményével, és bizony nagy baj volt nála, rögtön nekem is beindult az agyam... hogy biztos azért nem kaptam meg az eredményt, mert sorba adják is ki, mert gond van nálam...Azért adták ki a hölgynek, mert nagyon nagy baj volt nála... Minden perc nagyon hosszúnak tűnt, tördeltem a kezem , rendesen, aztán nyílt az ajtó, szólítottak,nagy reszketve vettem át a papírt és a hölgy mondta, minden rendbe, de most menjek időpontot kérni a következő évre, hogy beleférjek... Nos vagy 100-an álltak sorba... Inkább itthon másnap rögtön reggel  telefonáltam, mert ügye, telefonon sem lehet elérni őket...Szóval... van jövő évre időpontom...

Lányok- asszonyok a vizsgálat életet ment... menjetek, bármennyire is kellemetlen a vizsgálat..
SOHA nem felejtem el, és minden alkalommal elém jön, ahogy, és amikor Anyu közölte velem  hogy mellrákja van.Ott megfagytam, meghaltam...alig fogtam fel.Nem sokkal élte túl... és csak 64 éves volt...

Köszönöm ha elolvastál....Minden jót kívánok...



10 megjegyzés:

  1. A mostani helyzetet ismerve csak azon imádkozom, hogy ne kelljen sehova szakrendelésre mennem... Szörnyű ami van mindenhol.

    Én is járok rendszeresen, küldik a "meghívót" az alapján kell mennem. Nekem postán küldik ki az eredményt, na, én azt a borítékot ahogy feltépem és utána a kövek potyognak a megkönnyebbüléstől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt hogy az eredményt nekem is küldték, 3 hetet kellett várni..Azt hittem sosem telik le .Nem kell ecsetelnem ezek szerint ezt az érzést sem...Teljesen megértelek.

      Törlés
  2. Ellentmondások vannak az biztos, fiam kért nekem időpontot, s október 12-re kaptam, reumatológiára. Remélem, s meglepődtem idén október? Majd még pontosítjuk, mert csak dátumot írt. Ha idei, az bizony csoda!!! Vera, ha nem hívnak be rögtön az már jót jelent, úgy tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az anyós telefonálásra 10 napra kapott időpontot, mert ép akkor kezd az orvos, szabi után, és előtte nem vettek rá fel időpontokat..Csak halkan mondom az SZTK-ba egy orvos rendel, a többi szabin van.még most is.Ezt a 10 napot is alig birja ki, minden nap mondogatja, mikor lesz már másodika...Persze 2-3 hónap alatt legalább többet romolhat az egészség!Csak győzzük kivárni, mire sorra kerülünk.
      Ernőt pár éve úgy lerázta az orvos, adott a térdébe két szurit, de nem változott, írt kezelést, majd mikor visszament, hogy nem változott, azt mondta ő bizony már nem tud segíteni..nem tudott menni, éjjel aludni nem bírt annyira fájt a térde.Nagyon hosszú idő múlva magától is elmúlt a térd fájása, pedig akkor már semmit nem szedett gyógyszert.
      Szóval kitartás Anikó!!

      Törlés
  3. Azt szoktam én is mondani hogy csak betegek ne legyünk. Ennyi várakozás után nekem biztos felment volna a vérnyomásom. Még év elején én is szemészetre kaptam előjegyzést szept.24-re csodálkoztam hogy miért olyan későre, majd jött a felfordulásos időszak augusztus elején rákérdeztem hogy akkor mehetek-e az előjegyzett napon.Mondták hogy igen 1/4 órával korábbi időpontban már előre félek mi vár rám?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű, rengeteg ember... bár majd kiderül,majd ird meg légyszíves hogy ment a dolog!
      Sok sikert!

      Törlés
  4. Olvastam, hogy 6 ezer egészségügyi dolgozó hiányzik a rendszerből, és a családorvosok 1/3-a 65-ön felül van. Ezen nem lehet csodálkozni. Régi barátom fia és menye orvosok (40 körül) egy megyei kórházban, az éjszakás ügyeletért ezer ft órabért kapnak, egész éjjel egy percre nem tudnak megállni. A rengeteg elszórt pénzt az egészségügyre kellett volna fordítani, hogy akik itt vannak, ne akarjanak elmenni.(Másik imserősöm lánya 5 éve végzett orvos, amikor átvették a diplomájukat, akkor a 24 fős csoportjukból 17-nek volt külföldön állása. Az egészségügyön nem lehet apró javítgatásokkal, itt-ott ötletszerűen elszórt jutalmakkal javítani. Az egészet ki kellene dobni, ahogy van, és helyette egy jól működő rendszert bevezetni, amilyenek szomszédos országokban léteznek. Mert az úgy nem megy, hogy vesznek egy gépet 100 millióért, de nincs rá személyzet, így heti 2 napon használják néhány órában.
    Nem tudom, miféle csapás kellene, hogy a pénzeszsák madzagján a kezüket tartók erre rájöjjenek.
    A politikai akarat nem erre mutat. mai hír, hogy a vérplazmán egyesek betegre keresik magukat,eladják Dubaiba, miközben a kormány törvényben korlátozta, hogy a vérplazmát adók csak 3775 Ft-ot kapjanak egy adagért (aminek 12 ezer az értéke.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügye nem mi tehetünk ,róla hogy az orvosok kevést pénzt kapnak...Nem vitatom ... de hogy mi igyuk meg a levét... Az hogy a gépek nincsenek kihasználva, mert napi 10, vagy valamivel több beteget lehet megvizsgálni, aztán ha sürgös és ki tudod fizetni másnap túl lehetsz a vizsgálaton...
      Mindenhol hónapokat kell várni, de ha kifizeted rögtön van hely... Lassan minden orvos magánrendelővel rendelkezik... horror árért...Csak egy példa, 3 hónapot vártam, hogy csak megnézzen , majd félév múlva létre jöhetett volna a vizsgálat, levesz két, pimpilit...de ha fizetek 40 rúgot, azonnal megcsinálják, ugyanott...
      Ez mind politika...és nehéz bármit is mondani, mert mindenkinek igaza van...
      Csak úgy belenéztem egy magánrendelő árjegyzékébe...vérvétel, vizsgálat kontroll és már 200 ezernél van a tarifa...és ez még olcsó verzió...
      Vagy megint csak félév várakozás vagy még több, de ha van pénz, 240 ezer egy szemműtét...
      Azt gondoltam, lesz több megjegyzés... senki nem akar hozzá irni, mert millió egy példa van,senki nem akar vitába kerekedni, vagy annyira nem érdekli a téma amiről írtam. Alig van rendelési idő, de megtalálod a magánrendelőbe...Ezt nem nekünk találták ki.. Biztos van aki megengedheti magának... de azok nem mi vagyunk...

      Törlés
  5. Betegségtől való frélelmeinket használják ki, hiszen tehetetlenségünkben, mindent elhiszünk ami csak egy halvány reménysugárt nyújt. :( Lényeg, hogy jó az eredményed! a többi nem számít. Jó egészséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott a bibi, hogy nem tudjuk, mikor igaz és mikor nem amit mondanak.!Addig amig nem jársz orvoshoz, nem szembesülsz, hogy mi is van ...
      Csak zárójelben mondom, megint a háziorvosi rendelőbe nem lehet bemenni, zárva van, csak az mehet be aki időpontot kért..Csengetni kell..Nos megint itt tartunk.

      Törlés