"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2013. november 12., kedd

Sálacska.

Már   egy ideje vár a sál hogy megmutassam, teljes nagyságában és szépségében.Nem szeretnék nagyképűnek tűnik, de volt jó néhány hónapja aggályom, mert elfogyott a fonal és kérdeztem mi legyen vele.
Így született meg három színűként, de azonos fonalból...
Nem gondoltam hogy ennyire jó , és imádni fogom kötni ezt a nagyon vékony csipkefonalat...Igaz hogy hozzá kell szokni a kéznek, szemnek..és nagyon sok idő.... de a fáradságot megéri..
A minta egy ős régi könyvből van...
Méretei 120 centi, 20 centi széles, 27!!!!!! gramm.         3-as tű

Pihe, puha könnyű...Merino Extra a fonal..../10 deka _1600 méter, tehát nagyon vékony/


24 megjegyzés:

  1. A kelt tésztád utolérhetetlennek is tűnik, valóban!
    A sál pedig miért ne lehetne direkt ilyen? jó lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A keltésztánál nem tudom vagy e könnyebb süti... Csak összeállitom kicsit ,kelesztő tál megteszi a dolgát és kész... lehet tölteni... csak jó sütő kell hozzá... A sál? meg ajándék lesz.... azt hiszem...

      Törlés
  2. no, ehhez a sálhoz találsz megkötési módokat nálam:)) használd egészséggel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem... ez a sál amilyen vékonyka, inkább szerintem csak dísz lehet a nyakon....

      Törlés
  3. ugye mondtam, hogy jól fog mutatni csíkosan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügye milyen jó hogy vagyunk egymásnak???? köszönöm....

      Törlés
  4. Na látod? nem kell mindennek szabályosnak lenni, így különlegesen, egyedien, Verásan szép :)
    Kelt tészta is nagyon Verás :)
    Megyek nézem a sál megkötési módokat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt most megint elteszem,és ha keresek valamit, majd rácsodálkozom...jé ez is van?????,,
      Kelt tészta?,, Még jó hogy vendégek voltak... mert mi ketten is elpusztítottuk volna...De jót somolyogtam, mert ez a barátunk szekírozott mindig hogy a bukta megnő a lekvár meg milyen kicsi... Most meg ahova nyúlt, mindenhol volt lekvár... Nem talált benne kifogást!és ez a fő...

      Törlés
  5. Nagyon szép ez a csipkeminta!
    Úgy sajnálom, hogy gyerekkoromban az " angol simát" tanultam meg a sima szem rendes lekötése helyett... Ezért nálam ebben az esetben nincsenek lyukak:-(((Próbáltam, de nem áll a kezemre a rendes sima lekötés... én már így maradok:-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már jó ideje azon töprengem, milyen is lehet az angol kötés... Bevallom nem tudom... Sok féle kép van a sima kötés, és sokszor egy egy mintánál beugrató...Én is igy jártam a maluka kendőnél... most nem taglalom mert félő ugy belegabalyodnék.....Segitet Jutka mert sosem tudtam volna elkészíteni, mert a sima szemeket ott is nem a megszokott modon kell kötni.. Legalábbis ahogy én megszoktam... A másik a körbekötés, mint ahogy a kesztyű is készül például...Itt is elveszett az ember ha ugy köti ahogy szokta... és akkor a ráhajtásból sem szép lyuk lesz...Nem egy ördöngösség másképp kötni... ha nem sikerül visszabontod... A szépségért megéri megtanulni...és az az öröm.... amikor látod milyen szép... Emőke aki ilyen szép preciz aprólékos munkát ad ki a kezéből, annak egy kötés nem lehet akadály
      Ráadásul lányod van....... hu de sok szépséget lehet kötni!

      Törlés
    2. Rengeteget kötöttem: a lányomnak, nagamnak is régebben. Akkor csak kötöttem.
      Viszont nem csipkemintát .
      Sőt most is kötök, több dolgot is;-)
      Az angol sima amikor a szembe fentről hátulról szúrod be a tűt és hátrafelé is kötöd le. Próbáltam a rendes simát, de egyszerűen kitekeredik a kezem :-S

      Törlés
    3. Emőke!
      Miért nem mutatod meg a kötésed? Utána néztem... a sima szemet úgy kötöm ahogy Te, néztem videót, viszont, ahogy a fordítottat kötöm, nem találtam meg ... A keresőbe irtam hogy angol sima... most meg már kiváncsivá tettél milyen a rendes sima szem...

      Törlés
    4. Igen mi ezt a rendes simát hivtuk csavart simának... nekem is .nehézkes...

      Törlés
  6. Nem is olyan kicsike ez a szépség!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm... a mosás után igen csak szépen kifekszik, blokkolás nélkül is.. Nem mertem blokkolni... hisz tudod milyen vékony fonal...Kiváncsi leszek Nálad mi készül majd belőle...

      Törlés
  7. Minden elismerésem a "pókhálót" kötőknek!!!!Én a kötéssel mindig hadilábon álltam.
    Most van a szoktató etetés a madaraknál,és ahogy hidegednek az éjszakák,átfagynak.De ahogy gondolod,mert valóban,ha elkezdünk etetni,utána már nem szabad abbahagyni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm...
      Kicsit most hadd mérgelődjek és itt is elmondom...
      Mérges vagyok .... mert nem hogy az állam örülne hogy ennyi ember eteti az állatokat, és az legyen madár, csiri, vagy kutya, cica, rengeteg pénz... munkát ad más embereknek...és már nem tudják mennyit kérjenek az eleségekért...gyógyszerekért...Idén is csak egy helyre teszünk ki kaját, rengeteg a veréb is, rigó is... láttam már cinkéket is nézzegeték a tálakat...

      Törlés