"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2024. május 9., csütörtök

"zöldsséges""

 Már régóta készültem, hogy elkezdem  a bejegyzést, de mindig toltam kicsit magam előtt, hisz  valahányszor leülök a gép elé, érzem, olyan felesleges amit csinálok, mégis mindig újra és újra nekifogok. Hiába írjátok, hogy csak írjak, mert olvastok, mert jó fotók és hasonló, nem ez jön le... a látogatóktól. Talán majd egyszer nekem jó lesz majd visszaolvasni. Szóval akkor most megnyitom az ez évi zöldséges bejegyzéseket, mivel mással, mint a magvetés az első... és most inkább csak egy összefoglalóra gondoltam  röviden..

Március első hetében a legkorábbi paradicsom magot vetettük el cserepekbe, majd 15-én  a többi magot is elraktuk..  Nem volt kegyes az időjárás hozzánk, mert vagy fagy volt, vagy nagyon meleg, sőt nem egyszer volt 30 fok felett is. Így aztán vagy melege volt a magnak, vagy fázott, sőt esze ágába se volt ki kelni .csak 3 féle paradicsomot vetettünk, paprikából , viszont több félét, nem valami nagy választási lehetőség volt. Volt zacsi, amibe ép csak pár mag volt, a pofátlanság teteje, horror áron.. Ha már vetettünk, rögtön  a karalábét, zellert, uborkát, tököt, is  földbe tettük. Volt pár virág magom is... hmmm még mindig van ami nem kelt ki... 

A sárgarépát, petrezselymet kétszer is vetett Ernő, mert annyira rossz volt a kelés ..A zöldbab is szépen ki bújt, a spenóttal együtt látszik lesz belőle,, ha minden igaz. Már ettünk is spenótot Az uborka is hamar beindult kiültetés után, viszont előtte  látszott, rendesen fázott , mint a többi...A tök kiültetése után, rögtön kapott egy jégesőt, alig akar helyre jönni A kapor már a hűtőbe, olyan sok lett. Lett jó kis saláta... gyönyörű és finom...hagymát is lassan megesszük... Epernek megint takarót készítettünk, mert jöttek a rigók... 

Pár paprikának kell még helyett keresni... jja és még padlizsán is lesz ültetve, azt kapom, nem vetettem idén... A batáta van még vissza, most nem irnák róla.. volt vele gondunk. Lehet hogy maradt ki...

Később eszembe jutott mégis csak retket is kéne csinálni...egy régi doboz... igy most az lett a "magas ágy"...Krumpli is a földbe, majd egy hónapja... és még mindig nem  bújt ki minden.. Vissza van a kukorica.. Elvileg kevesebb a zöldség féle...Pár kép...

Most egy kicsit sok lett a fotóból is és az irásból...KÖSZÖNÖM, AKI VÉGIG OLVAS...































6 megjegyzés:

  1. Ez az információ most nagyon jól jött nekem ,mint kezdő erkély kertésznek. :-)
    Spenót magot vettem, még nem mertem elültetni, akkor ezek szerint ez az idő már jó rá. Idén a paradicsomot kihagyom, most finomat lehet kapni a piacon. Paprika egyszer volt, nem vált be. Kukoricán gondolkodtam, hogy egy nagyon nagy cserépbe ültetek egyet :-)

    VálaszTörlés
  2. Minden nagyon szép! Gratulálok! őrületesen sok munka van mögötte, amit csak az tud, aki csinálja is. Amikor a piaci árakon bosszankodunk, akkor ez eszünkbe se jut.
    Jó egészséget és sok sikert a további munkátokhoz!

    VálaszTörlés
  3. Your vegetable garden is very impressive.

    VálaszTörlés
  4. Látom hogy nem tudtok pihenni, de majd jön a szüretelés és akkor meglesz a sok munka jutalma! Kitartást és jó egészséget kívánok mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  5. Csak kapkodtam a fejem a látványtól. Ügyes a férjed. Én akkor szoktam haborogni, mikor aki a sok munkát végzi övé a legkevesebb haszon. Nagyszülőknél láttam mennyit dolgoztak a termesért.

    VálaszTörlés