"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2015. szeptember 2., szerda

"zöldséges kertem".../és mondom a magamét.../

Megint beigazolódott, hogy milyen jól tettük hogy az alsó részre, ami évek óta parlagon hever, nem ültettünk semmit... ha véletlenül nem ette volna  le a csiga, mára kisült volna... mert már oda nem is jutott volna víz...vagy a Gazdakör már lepermetezte volna, vagyis, semmi esély nincs, hogy megteremjen bármi is a kert alsó részében....  egyszer véletlenül került a felső virágosba, egy paradicsomtő, ami szinte az egész kertet beszőtte indával, és uralta a területet., rengeteg zöld bogyót hozott..Meg sem karóztuk, mondván ,úgy sem lesz belőle semmi...Igaz piros paradicsom nem volt rajta, mert későn is kelt ki... viszont savanyúságnak végezte,.és hogy örültünk neki...Nos ,ezért viszont tavaly már tudatosan vettünk paradicsom palántát, és azt fotózgattam, és ettük a szép piros gyümölcsét...A teraszra jutott 2 cserép paprika is...Idén úgy szintén "zöldségeket" ültettünk....hogy legyen minek örülni? és enni? nagy becsben vannak...






Ha nem is sokat, de ettünk már paprikát is róla meg paradicsomot is...
láttam több blognál is, hogy az erkélyen  telepítettek zöldséges kertet,és hogy örültek egy - egy 
paprikának, paradicsomnak.

Ma találtam ezt a bejegyzést...még akkor tájt írtam, mikor pipulka irt a zöldséges kertjéről lassan 2-3 hete is van tán...Akkor gondoltam majd  kirakom, de valahogy mindig elmaradt...

Friss írás...
Filóztam, hogy egyáltalán kell e- ez a bejegyzés is... hisz fontosabb , szebb bejegyzésre sem volt  különösebb reakció..., nincs idő...látom mindenki nyűglődik... nem tudja kell-e a blog... meg megannyi dolog probléma amivel napi szinten meg kell birkózni...meg kell küzdeni.... iskola, befőzés, és még kitudja...

Sokszor betérek, és megnézem a facét... mi történik ott...Jó sokan vannak ott.,ott élik ki ,írói és tanítási vénáikat.....és sokszor jó egymás torkának is esnek... akkor meg minek is kell a facén írni  netán?
A napokban olvastam virágos csoportban, hogy valaki külön írta a virág nevét... és micsoda "anyázás" és kioktatás lett belőle...

Ma a városban voltunk, elég nehéz közlekedni, egy kereszteződésnél, mivel Apa ráért ,és mögöttünk se volt senki, kiengedett egy teherautót előttünk...Mutatta neki hogy jöhet...
Az meg mint az állat el kezdett ordítani Apának hogy mi van????,,
HHát tényleg mi van?? 

A város meg ... Vittem a gépet, gondoltam fotózok kis virágot ezt- azt...... hisz Pécs egyik legszebb városa... ... VOLT...Este kivilágitva szép, de mit ér ha nappal kietlen virágtalan...üres...egy katlan,  ez lett a mi szép Pécsünkből...Persze más részen sem szebb a látvány...Mindenhol kiírva a bolt  bezárt ...

Lehet hogy én is túl reagálom a dolgokat...
Egy pár pécsi kép még... amit Apa készített...





 ez az össz virág... siralmas...










18 megjegyzés:

  1. Tesómék most voltak ott Pécsen, nekik nagyon tetszett a városotok.

    Ki milyen szemmel nézi, a saját városa szinte senkinek sem tetszik, vagy az hogy nagyon kritikus szemmel nézünk mindent.
    Nekem is a kedvenc városom Eger és Nyíregyháza...meg Kőszeg...meg Sopron :) szóval még véletlenül sem a "saját" város :)

    Annak a kis paprika és paradicsom tőnek meg igenis lehet örülni! a kisebbik lányom is ültetett paradicsomot az erkélyükön, neki hamarabb volt, mint nekem itthon :)) és milyen büszkén mutatta már!

    Tény, hogy ilyenkor valahogy jobban el van havazódva az ember az idővel. Tudod mennyire szeretem ennek a kis blogos körnek a tagjait, akikkel itt kapcsolatban vagyunk, de mégsem jut annyi idő, mint máskor. VAn, hogy csak megnézem én is a kedvenc blogjaimat, de írni már nincs időm.
    Úgyhogy türelem, lesz még nagyobb is a forgalom! :)
    Ölellek <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet hogy szép város, szép épületekkel, dimbes-dombos...bizonyára sok látnivalóval... de virágtalan..üres, kietlen...Nincs hova leülni... csak a forróság...Mindig viszem a gépet magammal...máskor mindenhol virág, fák., fű.. tiszta város volt...Most csak a mediterán lapok...

      Törlés
  2. Nagyon szép Pécs, de legalább annyira kihalt, mint a blog. Talán most van türelmem hosszabban itt maradni. Meleg van, nyűgösek és türelmetlenek vagyunk. Ma 29 fok, holnap 28 lesz. "De jó!" Még nem volt idő regenerálódni.
    A paradicsom és a paprika nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod...ez volt az első, ami szembe tűnt... ez a nagy üresség... kihaltság..
      Még mindig érik a paradicsom is és a paprika...Egész más íze van, mint amit veszünk...

      Törlés
  3. Én csak a fotóid által ismerem a várost, de szép nagyon és tiszta is.
    Ahogy Budapestnek is van szép és csúnya része is , nem válogathat az ember lánya,
    A paprika és paradicsomnak meg örülj nagyon, sokkal finomabb mint a bolti ami szinte még zölden szednek le, és ezért vacak ízetlen. Sajnos nálam nem kelt ki semmi sem, most fogok ültetni porcsinrózsát hátha..... az sem maradt meg :-(

    Lassan lejár az idő, és újból visszatérek a blogvilágba én is, végre talán vége a sok fekvésnek talán.Bár azt hiszem az időjárás nem kegyes hozzám sem.
    A hozzászólás értesítő helyett más van a blogomon, szóval mostantól nem fog beragadni egy sem mert figyelek.

    Legyen szép hétvégéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezt mind megértem... ez a város szíve- lelke...ép szépnek kéne hogy legyen tele virággal... és fűvel...
      Szüleim nagyba termeltek anno paradicsomot... zölden szedték... volt valami permetszer amivel permetezni kellett, hűtőházba tették...és ott pirosodott meg... Hogy most hogy van nem tudom... de gondolom kb igy...
      Kukacvirág már nem nyílik és nem is kel ki... ez már nem az ő idejük....bár ha hosszú szép ősz lesz... talán lesz még belőle valami. árvácskát kell ültetni...
      Majd szólj rám... ha gondolod...

      Törlés
  4. Ne keseredj el Vera, én mindíg elolvasom amit írsz. ha nem is szólok hozzá . Tényleg nagyon kopár lett azzal a rengeteg kővel a városotok, pedig emlékszem, milyen klassz kiülős teraszos, kávézós, fagyizós helyek voltak régebben arra.
    A saját termelésű zöldségnél nincs finomabb az már biztos !!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor megérted míről írok... és beszélek...És ami még lényeges... ha csak nincs rendezvény, alig vannak az utcákon nézelődők...
      azért néha jó ha van vissza jelzés...köszönöm...

      Törlés
  5. Kedves Vera!
    Szerintem minden évben vannak ilyen időszakok, amikor lecsökken a blog-élet... tényleg van sok minden, így nyár végén, de majd újra belelkesedünk, posztolgatunk, kommentelünk, ne aggódj! Pillanatnyilag én is a "holt szezont" élem, de ma estére már van egy tervem... :)))
    Szeretem a bejegyzéseidet, a fotóidat, igyekszem írni is. Szerintem van egy jó kis csapat, kik nem fogják elhagyni a blogot :)))
    Szép napot, sok örömet kívánok Neked szeretettel: Palkó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj Ildikó.... köszönöm... tudom hogy ilyenkor kevesen vagyunk...és jó kis csapat van... itt kívánok még sok 1000 bejegyzést

      Törlés
  6. Kedves Vera, igen, kell a blog! Itt olyanokat tudunk megnézni, ami a facen nem biztos, hogy fent van. Lehet, hogy a nyár az oka / nálam legalább is az is, unoka, nyaralás, befőzés /, ha nem is írok mindig, de azért figyelemmel kísérem a munkáitokat.
    Ha benézel hozzám, látni fogod, most egy nagy munkát zártam le, ezért is volt kevesebb időm a blogolásra, de jön az ősz, és akkor........ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Benéztem és sokkal előbb mint ahogy írtál... van hogy elfelejtem hogy nem irtam...és amikor visszamegyek akkor látom hogy elmaradt a bejegyzésem...
      Köszönöm hogy itt vagy...

      Törlés
  7. Nekem is jobban tetszett a főtér, amikor több volt a zöld, a virág. És tényleg egy katlan: a nagy melegben csak úgy ontják a kövek a forróságot, főleg a délutáni órákban kegyetlen...de azért most, hogy nap mint nap arra járok, kezdem megszokni és megszeretni. Vannak szép részei is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor is gondoltam Rád, amikor ott jártunk, hogy arra jársz, nap mint nap, Te jobban ismered...amikor esik , akkor meg csúszik...

      Törlés
  8. Bár én is nézelődök a FB-on, a blogger pártján állok. Talán megmaradt személyesebbnek még annak ellenére is, hogy egy csomó fotót tesz ki mindenki magáról...mert - ugye tudjuk - ez csak a kirakat!
    Imádom a kommentekkel ellátott fotókat - most is a paradicsomos leírásod, mindig lehet belőle tanulni valamit! De ezek a selfie-k!
    Sajnos nálunk, Szekszárdon is van egy ilyen kopárosított rész, ahová lehetett volna több virágot tenni kőlap helyett...de a mai emberekből már szerintem kiveszett a szép iránti igény, főleg, ha az munkával is jár...vagy nem tudom, lehet, hogy most én is nagyon negítívan láttam a dolgokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm... Amig volt Kertészeti vállalat, aki a virágokat és egyebeket intézte, addig szép virágos volt a város... Most meg mindent megszüntettek... igy nem kell a virágot öntözni sem...Egy két dézsás leandert kitesznek, hogy majd a jó ég megöntözi....
      De egyébként a szemlélet is megváltozott... Emlékszem 6 -kor nyitott alattunk a tejbolt, 5-órakor már az ELADÓK takarították a bejáratukat... parkolót... most mi van?????Várják, hogy majd a szél elviszi a szemetet...
      Az fb-ét én is csak körül nézésre, informálásra használom...eleinte feltettem a munkáimat... de fölösleges...

      Törlés
  9. Kedves Vera!
    Én is fent vagyok az FB-n, de a blogger az más. Itt egy olyan közösség van, akiket érdekel, hogy mit alkottunk és, hogy minek örültünk a környezetünkben. Itt sok olyan dolgot posztolok, amit a facen nincs értelem, mert csak kevés embert érdekel, hogy mit is alkottam az elmúlt hetekben. :-) Szóval én is a blogger pártján állok. :-) Szükség van rá! :-)
    Szép a paradicsomod és a paprikád. Nálunk sajnos valami érte a paradicsomot, így már felszaggattam. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm... teljesen egyet értek veled...!
      Idén a paradicsom valamilyen betegséget elkapott... Akik a paradicsom eladásából éltek volna meg... több száz tő pusztult el már az elején...
      Lassan a mi két tő paradicsomunk is elalszik... de előtte még elteszem a zöld paradicsomokat...még tele van bogyóval...

      Törlés