"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2019. május 27., hétfő

Neszi és tartóka,és más nyavaják

Már régebben írtam, hogy megmakacsolta magát a gépem,és elkezdte törni a tűket...A 30-40 év alatt annyi tűt nem törtem, mint mostanság..Apa próbálta megjavítani, ment is míg csak két réteg és vékonyka anyag volt, de hátrafelé menetbe még véletlen se tegyem...Mégis csak szerelő lett a  vége, mert csak nem működött úgy, ahogy kellett volna..Már előre féltem, vaj mennyire fog ez nekem fájni...Közben eszünkbe jutott, hogy a szekrény aljába van az első és legalább 60-70 éves gépem... amihez sok emlék és régi dolgok fűződnek..
Apa elővette a gépet , leporolta, beolajozott mindent, majd szólt, kipróbálhatom a gépet, mert szuper...Hozzá teszem, olyan égtelen hang terjengett a lakásba, hogy azt gondoltam valami  kint történik az utcán..Már a cica rohant velünk szembe, gyanús lett az egész,szaladtunk fel a szobába, hogy mi is történhetett...A gép önálló életre kelt, úgy ment magától, mint a traktor...A talp megadta magát...örök hajtós lett,így az is a szerelőnél kötött ki...Itt kondenzátort kellett cserélni,  a másik gépnél nem talált Szerencsére különösebb problémát, hogy ez is régi, sokat használt, már nem jó neki az a tű, amivel eddig varrtam... Most felavattam... nem mondom ,hogy nem aggódtam,hogy megint törni fogja a tűt... de eddig simán ment minden...nem csapott oda, amitől frászt kaptam eddig...

Vagy  féltem, hogy megint megadja magát a gép, vagy valóban visszafele fejlődöm, varrás  ügyileg.
Talán, 3-4 x szer bontottam, és olyan alap dolgokat vétettem, hogy azt hittem, teljesen minden tudásom ki ment a fejemből...Végül befejeztem, nagy kínlódva...Mondjuk nem látszik ...és ez a lényeg...

Talán előjön a varrási lázam is ,és bátorságom is meglesz...






 tartóka...



❤❤❤



köszönöm hogy végig olvastál...

14 megjegyzés:

  1. De szépeket varrtál megint! :)

    most az jutott eszembe, de régen varrtam már ilyeneket! :( teljesen leszoktam róla.

    Látom Neked is van kárpáti harangvirágod, ugye milyen szép? én annyira szeretem, egyik nagy kedvenc lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár hogy nem mutatod meg, miket készítesz...Én is egyre kevesebbet készítek, mert nincs kinek...ezek a darabok, nem olyan "fogyó" darab, hisz hosszú évekig megmarad...
      Igen nekem is van harangvirágom, egy pindurka cserépbe vettem, majdnem aranyárban, azóta szépen elszaporodott, több cseréppel is csináltam már.

      Törlés
  2. A megpróbáltatások ellenére is szépeket varrtál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze azért elkészült... de a mondandóm hozzá tartozik... ha nem irom le, elfelejtem...

      Törlés
  3. Végeredmény a lényeg, ( az pedig szuper) összes többi nem számít.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csak a végeredmény számit, mert majd később visszaolvasva, nevetni lehet, a hibázásokon,az meg akad...egyre több ugy látszik

      Törlés
  4. Egy kis bosszúság után azért elkészült a mű. Szép darab lett ez is. :)
    Nekem is van ilyen szép harangvirágom, igaz, most csak kicsike, mert télen kifagyott egy része. Én azt hittem eddig, hogy dalmát harangvirág, mert a kárpáti harangvirág teltebb virágú szerintem. De lehet, tévedek. Végül is mindegy, az a lényeg, hogy nagyon szép. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A harang virágból is sok fajta van... de én már a nevüket is mindig elfelejtem, persze mást is...az a nagyobb baj...

      A varrásoknak is van fázisai... sajnos ,mert ritkán csinálom mindig ugyanazt, elfelejtem, és akkor
      jövök rá, mikor már elrontottam, vagy kész, és nem olyan amilyenek lenni kell...

      Törlés
  5. Bosszantó tud lenni, amikor haladnál a munkával, és a gép megmakacsolja magát.
    Szép lett mint mindig, a fotók gyönyorűek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bsszantó, de mit tehetek...ez van, és még ez rosszabb is lesz... mármint a felejtés...

      Törlés
  6. Its annoying when needles break, you have made two gorgeous bags,
    As always gorgeous photos

    VálaszTörlés
  7. A gépek sajnos karbantartást igényelnek. Ezt tudjuk. De miért akkor mennek tönkre amikor szükség van rájuk? Mert akkor derül ki a probléma. Most, hogy ilyen jól elbeszélgettem magammal meg kell jegyeznem, hogy a neszi a kulcstartóval NAGYON jó lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karbantartással nincs is hiba, hisz Ernő, mindent meg tud javítani,karbantartást is eddig ő oldotta m eg, meg a szerelővel meg is beszéli, mit kell csinálni...
      ""elbeszélgettem magammal"" ez jó... én mindennap... hisz olyan nagy csend van...sokan nem szeretnek irni se... már...egyre jobban én is átveszem... el megy az ember kedve...

      Törlés