"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. szeptember 20., szerda

Naplemente és egyebek.

Jó megviccelt megint a rendszer, sosem tudom, melyik képet akarja először feltenni...Kivételesen a  hímzést akartam  megmutatni, mert vasalás közben jött rám megint, hogy mennyire hiányzik anyu. Ezt a hímzést vagy 45 éve dukkózta nekem...Maradt széle, de már hímeztem, mikor leszakította a szélét, hogy nem kell annyi anyag, és a  szálíránya belevitte a mintába. Mondtam, hogy ne sajnálja, majd kijavítom, és a széléből csak egy pici iv fog hiányozni...Ez a terítő nagy kedvenc...és most ennyi év távlatában el sem hiszem, hogy ilyen szépen tudtam hímezni... Lehet hogy kicsit el fogult is vagyok, de remélem tényleg szép...Különben nem dolgozhattam volna a Népművészeti Szövnél  mint  hímző...
Igazából gondolkodtam, mint mostanában minden alkalommal, hogy írjak e, pedig először nem is a terítőről akartam írni, hisz mindig hiányzik anyu, csak valami megfoghatatlan valami késztettet hogy irjak...és  ép a hímzésről...
Tudtátok hogy el lehet felejteni az írást? a betűket? aki évekig nem ír? semmit? Fel lehet cserélni a betűket? Nos tényleg el lehet felejteni...ha másért nem, ezért írok...

Hamisitatlanul itt az ősz.. annak ellenére hogy olyan meleg van.. éjjel meg eléggé lehűl a levegő. Már most annyi levél van a földön... Szép ahogy megy le a nap...

szeretem az ilyen felhő képeket...






 

6 megjegyzés:

  1. The embroidery is really beautiful. And a good reminder of your mum.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm... persze nem csak erről jut eszembe anyu

      Törlés
  2. Gyönyörű és különleges az a fehér terítő, mennyit kellett azon böködni...
    Én soha nem voltam híres a kézimunkák terén, de láttam Anyukámat, Anyosomat hogy mennyit dolgoztak egy-egy terítőn pld. Egy Rákóczi keresztszemes nagy abroszon, Istenem mi munka volt azon is, és mi lesz vele, ha már én nem leszek, a szívem szakad meg 🥺🥺
    Azok a kézimunkák csak nekünk értékesek 😞 őrzök egy nemezre hímzett mellényt, meg egy géz anyagra hímzett felsőt, Anyukám varrta nekem, mikor divat volt. Halálomig őrzöm. Hogy utána mi lesz vele, csak sejteni tudom. A legszebb - nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.. Van több, varrtam több fehér hímzéses terítőt, mondván a menyem utálja a színest...Ő mondta hogy legyen fehér...Soha nem tette fel, viszont láttam a terítőt máshol...Rossz bele .gondolnom is, hogy mi lesz a sorsa a terítőimnek.. Nem csak a saját terítőimre gondolok, anyu is kézimunkázott, és az anyai mamám is.. Apai mamám , szőtt terítőt...Mindent én őrzők A másik nagy szívfájdalmam hogy a gobleneim, a xszemeseimmel is mi lesz, hova kerülnek..csak gondolom....Soha nem értékelték egyiket sem...Tudom más világ .. a fiatalok...A karácsonyi gömbök, húsvéti diszek... még valahogy elmegy náluk...Azt is tudom vannak fiatalok, akik tovább viszik a kézimunka szeretetét és őrzik, szeretik amiket a szülei, nagy szülei készítettek...megbecsülik..Ilyenkor kicsit fáj a lelkem... hogy az enyéimnek nem tetszik egyik kézimunka se... még horgolt takaró se.. se kesztyű...se semmi

      Törlés
    2. A hímzés, kézimunka most gondolkodok: kézmunka? olyan, mint a blogolás, saját örömünkre,aztan ha más is örömét leli benne az már ajándék. Nagy kérdések amit feltettél.

      Törlés
  3. Minden csodálatom a Tied. Nagyon szeretek hímezni, de ha nincs kedvem elő sem veszem, ekkora munkába bele sem mernék kezdeni, és még hivatásszerűen is csinálni, ez igen.
    Valóban csak nekünk érték, egyre többször tapasztalom, már nem örül neki az sem, aki ajándékba kapja.

    VálaszTörlés