"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2015. augusztus 2., vasárnap

Virág születése......??

Évek óta tavasszal kirakjuk, gyönyörű nagy leveleit mutogatta, ősszel  meg vissza tettük a sátorba... ez ment már vagy 4-5 éve... akkor tájt láttam meg egy virágot,és dobbant a szívem, hogy HHHHHú ilyen kell nekem is... a tulajt kérdezve, hamar el ment a kedvem, mert "NEM "volt a válasza, hogy nekem már nem jut belőle...Anyós meg nagy gyűjtögető , így került hozzánk valamilyen mag, mondván, ez egy gyönyörű virág lesz, majd meglátjuk...De csak nem láttuk meg...
idén véletlenül bent is maradt a fóliába... Jó néhány hete öntöztem a sátorba,, mikor is észre vettem, valamilyen kis kezdeményt..Akkor még nem tudtam mi lesz majd belőle... Ugyan a blogban is egyszer fel tettem a kérdést, hogy szerintetek mi lesz, de mível egy válasz sem volt, igy nem feszegettem a témát. de  további képek készültek mindennap... de már nem mutattam...én sejtettem hogy a várva várt virágom, bizony virágot fog hozni...Először csak egye bimbó nevelkedett, majd  később még egy  lett,, amiről nem gondoltam hogy szép virág lesz  belőle , /kicsit csálé volt/.
Most már remélem minden évben megörvendeztet egyre több virággal... Az ismerősnek most ép 27 virág van rajta... egyszerűn mese szép...
Magról és tőosztással a szaporítható... Akár melyiket válaszuk 3-4 év kell mire először nyílik...
Teszek ide egy linket is., lehet róla olvasni...Majdnem elfelejtettem, bár a képre ráírtam... VÉRVIRÁG a magyar neve...



LINK  novenytar.krp.hu/novenytar/vervirag/47


Egy másik info




















21 megjegyzés:

  1. WOW, ez tényleg különlegesen csodaszép!!! (érdekes így, időrendben visszafelé nézni a képeket :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ügye? köszönöm... valamiért szeretem így a fotózást... van egy napraforgónk is... majd később az is sorra kerül...Szép délutánt!

      Törlés
  2. hűűűű, én nem is láttam még ilyet! :O gyönyörű!

    Láttam én azt a fotót, amikor kérdezted, de lövésem sem volt mi lehet az, azért hallgattam :) de így még jobb rájönni, mire nem tippeltem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze én sem tudtam volna milyen virág....Máshol vadonban él, mi meg itt küzdünk érte hogy szép legyen...Egyébként az egzotikus virágokat elég nehézkes átteleltetni...

      Törlés
  3. Csodálatosan szép ez a virág! :-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű és különleges :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen érdekes és szép virág! Még sosem láttam ilyet! Amikor a napokban kérdezted, hogy mi lehet ez a virág, próbáltam a neten nézelődni, de eredménytelenül. Most megoldódott a rejtély. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép Vera! Még sosem láttam vagy hallottam róla. Most utána is olvastam, dél-afrikai és vigyázat vele, mert mérgező a nedve.
    Csak gyönyörködni benne. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen olvastam,de a fikusz is, ami a lakásba van, az anyósnyelv is... a leander is és még nagyon sok virág mérgező... Természetesen ahol kisgyerek van,és olyan állat ami mindent megrág veszélyes lehet...Körül tekintőnek kell lenni...
      Volt olyan kaktuszunk, amit eldugott helyen tartottunk, mert a kutya belefordult, örökre bele nőtt a tűske a farkába... vagy az agave a tűséivel... levágtam mert féltettem az unokát... el is ajándékoztam...
      De hogy a vágott virágok közül is egyet, mondjak például az astromélia...

      Törlés
  7. Tehát sokáig készülődött, hogy virágkelyhében öltözve mutassa meg bájait. Megérte rá várni, nagyon különleges virág!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem a következő évben több virág lesz rajta... Bár ennek is nagyon örülök...

      Törlés
  8. Ó, még sosem láttam ilyet. Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  9. Érdekes látni így az egész folyamatot. Jó ötlet volt folyamatosan fotózni.
    Nagyon szép virág lett belőle!

    VálaszTörlés
  10. Ügye? köszönöm... van egy másik virág is amit mindennap fotóztam... hamarosan mutatom...Köszönöm hogy itt voltál...

    VálaszTörlés
  11. Gönyörűséges lett! Én is imádom, csak kár hogy viszonylag hamar elvirágzik.
    Először akkor csodáltam rá, mikor a Dél-Erdély-i körúton voltunk. Sok ház bejáratát díszítette, nem tudtam betelni a látvánnyal.
    Nekem is két évet kellett várni a virágára, de igen nagy örömet szerzett.
    Fehérem már van, több is. Most azokat szeretném rózsaszínre vagy igazi pirosra cserélni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is láttam fehéret....meg rózsa szint sem...Ezt is inkább pirosnak mondják, mint narancssárgának...Nekem már ép harvadóban van... kiváncsi leszek hozz e magot... Még készítettem útoljára képeket, majd hamarosan felteszem...
      köszi hogy meglátogattál...

      Törlés