"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. december 5., kedd

hajócsipkés gömb

 Idén nagyon hanyagolva van szegény frivolitás(hajócsipke), napokba jutott eszembe.. Van még gömb az elmúlt évekből , már tavaly sem vettem.. Ahogy elnézem, jövőre is marad. Most 2 darab készült, hogy lesz e belőle még nem tudom...

Ma olvastam a facén... egy hölgy szuper  ,király a hajócsipkébe, és a készítése is, gyorsaságáról meg nem is beszélve, népművész Lengyelországba, hogy egy nap alatt, el tudta- e készíteni a  34 centis  kerek terítőt, mert valahol olvasta. Nos .. az ilyen embernek fogalma sincs, hogy mennyi munka van bármilyen kézimunka  elkészítésében.. Én is látom , sokan a gyorsaságra mennek, és nem a minőségre... 

Más... egy ismerősöm mesélte, buszra várva észrevette hogy egy hölgynek micsoda fantasztikus poló fonalból hrorgolt táskája van, Érdeklődött tőle, hogy vette, vagy készítette, és akkor mondta a hölgy sajnos több mint 10.000 forint volt csak a fonal, ,a fül meg ami hozzá tartozik, igy esélye sincs, hogy eladja... inkább megtartja. Szóval ilyen árak vannak a fonalak táján is...és még egy... fonal téma... nagyon örültem, hogy végre sikerült megtanulnom a zokni megkötését... gondoltam, akkor legyen egy igazi, zoknifonalból egy zoknim....Kb 3000 forint lenne, egy pár zokni, amit kint hordanék az udvaron, vagy itt bent... Sajnos a kézimunka is luxus kategória lassan...ááá nem is lassan, ..persze  a figurák fonalai is fent az egekbe...lassan nem is divat, a catánia, mert bejött az új fonal, ami sokkal puhább, nagyobb a fonal vastagsága, ebből kifolyólag a figura is sokkal nagyobb..

más... Legalább 10 éve egy gyógyszert sem vettünk, ami a náthával, influenzával kapcsolatos, nem kellett., szerencsére nem voltunk betegek... Most hogy  megint valami van a levegőbe, mondtam apának vegyen már gyógyszereket, egyre több betegről hallani.. A menyemnek covidja van, volt, már lábbal ki belőle, említettem a múltkori bejegyzésemnél, hogy megkértek a rendelőbe mindenkit, hogy tegye fel a maszkot, a rendelő adott mindenkinek...

Az otthonban  is ma már kötelező volt a maszk használata...Hamarosan kell mennem kontrollra... Kicsit aggódom előre...

NNa akkor jöjjenek a gömbök, régi mintával készültek...Renulek alap mintája...






10 megjegyzés:

  1. Needlework takes time but lasts for years, like your pretty baubles. No need to make new ones.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igy van... csak általában el is ajándékozom amit készítek..

      Törlés
  2. Gyönyörűek ezek a gömbök Vera! Gratulálok!
    Horror áron vannak a fonalak (is), csak ámultam mikor megláttam őket. Most örülök is hogy nem tudok már kézimunkázni, mert biztosan kisértésbe esnék. Nem akarom folytatni, mert ezt nehezen fogom fel, de kevesen értékelik ezeket a kézzel készült csodákat. (Nem a gömbre gondolok!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm maconka...Nem tudom az árakat a boltba ahova járok, nyár óta nem voltam...de gondolom ép úgy drágult minden , mint máshol sajnos...
      Már többször irtam, hogy nincs értéke az ilyen kézimunkáknak...viszont rohadt drága hozzá a fonal, meg minden bigyó... keményítő...A boltba meg vett díszeknek nagyobb értéke van...Sajnos szembesültem már jó párszor... fogadkoztam is, semmi értelme ajándékozni a munkáimból, mert pl a fenyőfa diszeiből kilogna, nem való oda...Igy csak a gyerekeim kapnak, nekik nincs is nagyon más a fán mint amit évek óta kapnak tőlem.. El is ment a kedvem rendesen...

      Törlés
  3. Csodás ez a gömb ilyen csipkével díszítve !

    VálaszTörlés
  4. Olyan szép a piros meg a fehér együtt! Kiemelik egymás színét.
    A múltkor voltam rendelőben, a regisztrációs pultnál szó szerint rám förmedt a nő, hogy tegyek fel maszkot. Mondom, már megbocsásson, de sehol nincs kiírva, hogy maszkot kell viselni. Akkor is tegyem fel, mondja. Nem tettem, mert figyelmeztettem, hogy a kedves kolléganőjén sincs, meg sokan máson sem. Nem szólt utána, de a TAJ kártyámat meg a sorszámot kicsapta az ablakon. Szegény, frusztrált volt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is a legszebb a piros és fehér variáció... legalábbis igy a disznél... szomszédom most szült, két nap után haza engedték, mert olyan sok a covid beteg...A menyemet 4 nap után kiírták, hogy mehet dolgozni...Én már semmit nem értek...

      Törlés
  5. Mindig megcsodálom a hajócsipkés munkáidat. Hamarosan az én gömbjeim is / amit Tőled kaptam / előkerülnek a dobozból :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, mindig öröm számomra, mikor visszajelzést kapok, hogy felkerült ez vagy az a dísz, amit tőlem kapott...vagy a táskából előveszi a neszit...Minden egyes munkában rengeteg munka van...és a pénz, és az időnk... Nem csak nekem....

      Törlés