"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. február 5., vasárnap

szél...

 Nem is hittem, hogy ép nálunk lesz orkán erejű szél...és lett... Már előtte való este kifeküdtem, gondolhattam volna hogy valami nagyon nagy front jön... Én túl éltem az estét...és másnap reggel a szélre ébredtem...Egyszerűen félek a széltől... nem szeretem...Sok- sok aggodalmat éltem meg... a sátrakat féltettem mindig...

Szombat délelőtt csengetett valaki, ép azt beszéltük apával, ki lehet ilyen itéletidőbe... a szomszédunk volt..Apa kérdezte tőle, mit talált a kertjébe, talán tőlünk ment át valami.. erre mondta hogy nem ment át semmi, "de nektek van egy új trambulin a kertbe, de most egyik fólián is átdobta a szél"3 méter széles, két ember csak húzni tudja olyan nehéz... Felkapta, átdobta a keritésen és az egyik fóliasátran, elakadt a körtefába, és beledobta a másik sátorba...Nagy-nagy szerencse, hogy gyakorlatilag üres, hisz felszámolás alatt vannak a sátrak..Ki hinné, hogy igy át tud repülni egy ilyen nehéz tárgy akárhova...Tavaly egy kisebb jött át, akkor a sátorajtó és  a vezeték fogta meg...mutattam azt is...Délutántól hol volt áram, hol nem, a net se működött, vagy az is inkább ép csak betöltött és már újra áramszünet lett... Aztán este csendesedett a szél és az áram is visszatért, de térségünkbe  sok helyen,nem lett áram.

Ma kezdtek el feltenni fotókat videokat a szél puszitásáról, volt ahol 10 vagy 20 fólia  ment tönkre,egy gazdánál, mert a szél mind letépte... Szóval... nem véletlen van az előrejelzés, ... néha bejön...

 


eltörte a kéményt is az első sátran,


tanakodnak a fiuk, hogy szedjék szét...nem volt könnyű, közben tombolt a szél.../szomszéd és apa/



időkép térképe...


Szélmentes hetet... vigyázzatok magatokra!Köszönöm a figyelmet!

8 megjegyzés:

  1. Micsoda pusztítás! Ezt a rettegést megélni borzalmas! Hasonlóban volt részünk egyszer Olaszországban a Bora-szél tombolt. Egy 5. emeleti szobában éltük át, ijesztő volt nagyon. Ott is vitt mindent, még a kávézók előtti fagylaltos hűtőpultokat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a45 év alatt nagyon sokszor mentettük a sátrakat, a széltől, hótól... Én azóta is összerezzenek... félek és nem is tagadom...sőt, ha tomból a szél, én még vásárolni se, meg sehova se megyek...Persze kivétel az orvos,...

      Törlés
  2. Oh goodness, that must have been very frightening.

    VálaszTörlés
  3. sok olyan fotót láttam, ahol trambulinok hevertek az utcán, faágakon, vezetéken.
    Úgy látszik nagyon könnyen alákap a szél és viszi magával. Pár éve a lányoméknál Pesten volt egy óriási nyári vihar, a belső udvarukban volt egy hatalmas trambulin, de tényleg nagy volt, egy társasház sok gyereke használta, szóval az öt szintes házon simán átemelte és az utcára tette le. Nem akarták elhinni, mikor meglátták.
    Itt nem is tudom mekkora volt a szél, nem voltunk itthon, de láttam a hírekben, hogy egy nagy faág lehasadt és ráesett egy apukára, megsérült ő is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm hogy irtál,,, nagyon érdekes.. valószinű, hogy mivel alátud kapni , ezért is tudja felemelni, bármilyen nehéz...Sokszor jutottál eszembe, hogy itt tombol a szél... ti a túrát hogy élitek meg..olvastam... A fóliákat is megtépte, folyamatosan van munka vele, és a rengeteg levél, meg minden, sok sok takaritani valót hagyott.Hugarocellt is hordta, ügye igyekszünk, összeszedni, de csak annyit tudunk bontani, amit azon a napon elszállitanak... szóval van káosz...

      Törlés
  4. Gondolkodtam is rajta, hogy kerül majd haza a trambulin? Nem volt könnyű nap szombati, az már biztos

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tele rugokkal, csavrokkal... kismillió, megérték szétszedni...és a keritésen átadni, és odavonszolni se volt kis feledat a fiuknak...Amugy is nagyon szar szombat volt... de nekünk legalább estére azért teljesen visszatért az áram, sokan áram nélkül maradtak... a falúban...Elég baj, ha nincs áram, nincs semmi, annyira áram függők vagyunk...Minden lakásnál, mindenhol elvileg áram fejlesztő kéne, mindig tartalék üzemanyaggal...ami újabb nagy kiadás...
      Még egy kis adalék...Ezer éve, amikor kezdtük...és már cseppegett vissza egy kis pénz, Ernő is itthon maradt, és volt szerencsénk az első tévét megvenni, apám mosolyogva fájóan megjegyezte, örülök hogy tudtatok tévét venni, de majd áramszünet lesz, kiviszitek a tévét a sátorba ?éés sajnos igaza is volt... elmenntünk venni, pár év eltelte után 2 napos áramszünet volt Pécs egy részén, nem tudták megcsinálni, mert mindig felrobbant valami kütyű... nekünk meg volt mivel füteni a sátrakat, nem fagyott el semmink...

      Törlés