"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2018. október 4., csütörtök

...van hogy...

nem úgy sikerül,ahogy elképzelted, hiába hozzá a minta is...Igazából táska mintát  nézegettem, már jó ideje, még a  nyár elején vettem anyagot, mert tetszett,hogy majd jó kis táska lesz,de e rengeteg táska minta közt elvesztem,és nem találtam meg az igazit...Így bukkantam rá viszont a tartókára, ami könnyűnek tűnt.Tök egyszerű,mégis praktikus , és egyben csinos is...A mintát meg sem mutatom, mert köszönő viszonyban sincs a két neszi...Ennyire hogy nyúlhattam mellé... forgattam, igazgattam, sehogy sem tetszett ahogy áll.Mérges is vagyok... ajándéknak szántam, de igy nekem marad...
Már az elején elvérzett a zseb, mert én azt is tettem rá, de nem azért...A közbélést ahogy rávasaltam és a merevítőt rávarrtam,és átvarrtam kicsit, hullámos lett, ráadásul újra vasaltam, így aztán teljesen olyan hatást adott, mint mikor kimosol valamit és az egyik anyag összemegy...Gondoltam egye fene,  ettől még lehet pakolni majd bele, de csak tovább rontottam a helyzeten, akarom mondani a varrásán.Most vatelint sem tettem bele, most már nagyon bánom.
Igaz, nem is tudom, mikor varrtam utoljára, de ez nem azt jelenti, hogy elbaltázzak már egy neszit is...vagy ennyire béna lettem és újra kell majd tanulni mindent, amit eddig a varrásról tudtam...NNNa jó nézek ki...
Sokszor nyűg, és gond a táska merevítése...A rávasalhatós megoldás, nem igazán jó... még egy gallér is alig áll meg tőle..Kaptam, valami papírhoz hasonló valamit, azt meg a gép nem szereti...nem jó varrni sem.Tudom lehet rendelni is... ezt nem szeretem,több okból, és nem látom hogy milyen, nem lehet megtapogatni... ráadásul a szállítása sem ingyé van,
ÉÉÉÉs hogy visszatérjek a neszimhez....nem sikerült, és utólag örülök, hogy csak neszit akartam varrni, és nem táskát...amúgy meg ez is bosszantó...

Közben egy egész más technika birizgálja az agyamat,van sok tanulni való hozzá, szerencse, vagy nem nem, de nincs itthon  hozzá semmi, csak a kíváncsiságom.Erre ma reggel arra ébredtem,hogy az új kézimunkát csinálom..és álmomban is ezzel voltam elfoglalva...JJJaj nekem...nem tudok tőle szabadulni...Bár mostanában nem lesz rá időm... talán lehiggadok... hogy ez nekem mégsem kell...NNNo majd kiderül, ha lesz belőle mégis valami, majd mutatom...










Alig maradt virágom...... Nagy részét ki is szedtük, árvácska került a ládákba...hogy lesz e belőle valami az még rejtély...

Köszönöm a látogatást... szép napokat..

12 megjegyzés:

  1. Ezt a neszit nyugodtan odaadhatod ajándékba. Igen, a zsebek enyhén hullámosak, de összességében tekintve nagyon tetszetős.
    De értem az önkritikádat. Én ugyanígy vagyok az általam kinézett dolgokkal. Tanulni kellett volna varrni, mert bár tudunk, de az anyagok egyeztetése és milyen cérnával varrjuk stb. ezt mi nem tudjuk. Régen, mikor pont varrtam itt volt Apám és azt kérdezte mindig 11-es cérnával varrsz? Honnan tudjam, megveszem a fehér varrócérnát. De ahhoz ki kell választani a varrógéptű vastagságát és nem is sorolom mi mindenre nincs figyelmünk. Gondolkodtam, hogy elmennék egy tanfolyamra....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizonyára jó lenne egy tanfolyam, csak kérdés mit mit tanulsz az adott órákon...Én ezer éve két ilyen tanfolyamon vettem részt, ami rém unalmas volt, a nadrág szerkesztését tanultuk, hogy kell kiszámolni...meg egy négy részes szoknya szabás mintáját tanultuk...azt hogy ezeket a ruhákat milyen anyagból és hogyan kell megvarrni azt már nem tanultuk meg..és mindez már 40 valahány éve is fizetős volt.Mondjuk Te könnyebb helyzetbe vagy, bemész az egyik boltba, majd a másikba, és ott megnézed és megveszed ami kell, és tudnak segíteni is.... Itt bemész egy boltba, mint ma is, ép gyöngy méretek után érdeklődsz, megkérdezte az eladó, milyen számok ezek... hhhhát a gyöngy mérete...és ez? meg ez? hááát az nincs, nem is tudja mi az... Vagy egy igazi táska merevítőt itt aztán nem veszel... mert nincs... vagy olyan mint a harmatfing... semmi tartása...
      Az hogy minden anyagnál át kéne a szálfeszességet is állítani és a többi dolgokról nem is beszélve...

      Törlés
    2. Igen...és nem egy falúról beszélek...

      Törlés
  2. Szerintem nem lett olyan rossz! A hibákat csak te látod! A következő jobban sikerül majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végülis használható, de nem szeretek olyat ajándékozni, ami azért messziről ordít, hogy el van rontva...Ennyi tudással, azért jobbat is kihozhattam volna ebből a mintából,és nem is értem, hogy miért és hol vétettem...

      Törlés
  3. A képeken egyáltalán nem látszanak azok a hibák, amiket írtál. Nagyon szép kis anyag és a bélés is tetszik.
    A tanfolyamról hasonlóak a tapasztalataim: mi is szerkeszteni és szabni tanultunk, meg összeállítani, de ilyen technikai kérdések fel sem merültek. Igaz, az is közel 40 éve volt, hogy én jártam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így nem látszik annyira... de kézben azért látszik hogy bibis...A tanfolyamokon képtelenség egyébként mindent megtanulni, és nem is véletlen hogy egy adott valamit 2-3 évig tanulják...Végül sok mindent a magam kárán, tanultam meg...Közel 40 évig teljes ruhatáram saját volt... hosszú idő, és utána olvasás és gyakorlat kellett, hogy egy szép gallér legyen a zakón...Mára mindent vennem kell, képtelen vagyok a mostani alakomra varrni még egy nadrágot is...Azért szoktam mondani hobby szinten ismerek egy-két technikát,ezekből próbálok normális dolgokat kihozni.Az anyag ismeret meg igen csak nagyon fontos lenne mindenhez, de kérdem,kinek van erre ideje???
      Így is az egyik a, a másik rovására lesz meg...akár nyugdíjas vagy , akár nem...az idő véges...sajnos...

      Törlés
  4. Vera kedves, ha nagyon elégedetlen vagy vele, dobd már el, de úgy hogy éppen ott járjak és én meg azonnal felveszem, jó? :D
    szerintem nagyon jó a mintája is, szabása is, úgy az egész tetszetős...

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm..és ígérem legközelebb úgy lesz...

    VálaszTörlés
  6. Nekem így is tetszik a neszi, akármi is a baj vele. :) Van az úgy, hogy nem olyanra sikerül, mint szeretnénk.

    VálaszTörlés