"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2019. szeptember 24., kedd

Apróságok.

Nem sok mindent tudok mutatni..sőt semmit majdnem..A hímzés halad, ha még lassan is, így igazi nagy változás nincs is rajta...Rég elkezdett zsinór horgolás elkészült, ami fonal volt.Ez is három részből, mert a fonal hibás volt......amilyen drágák a fonalak, olyan szarok  is...Igazából még nem tudom melyik román csipke  minta legyen, hisz tényleg csak saját  magamnak, hobbiból,és hogy lefoglaljam az agyamat,  a gondolataimat lekössem, szekrénybe készül, hisz nincs senki akinek tetszene...No ezt inkább  nem is firtatom.
.Fonalakról...Nézegetem a netes fonalakat, nem olcsók, vannak akciók... de csak annak éri meg, aki  sokat vásárol..Gondoltam veszek egy pár fonalat, ha már nálunk is lehet kapni... tudtam drágább, mintha rendeletem volna, de hogy ennyi... az ár.... Kihasználják, hogy nem sok választása van az embernek...Nem mindenki engedheti meg magának, hogy kemény több tízezreket adjon fonalért egyszerre.De hogy 900 forint legyen egy catánia... a másik fajta catánia  meg 1000...Jól felhúztam magam, amúgy sem vagyok ép toppon más miatt, már egy ideje, ...Ahogy ott nézelődtem egy másik vásárló jól ki is fakadt, és jó hangosan menetbe kifele jól hallhatóan mérgesen mondta, hogy ki hallott már 500 forintot elkérni egy cipőfűzőért...Én nem tudom, mennyi a cipőfűző...de talán jogos...
Olyan árak vannak, mintha mindenki milliomos lenne...
Hangyát szeretnék horgolni, ahhoz vettem a fonalat, mert  vannak színeim, amiket ajándékba kaptam, de pont az nincs ami kell..Most ehhez meg az jutott eszembe, olvastam, hogy valaki valamilyen kis amigurumiért, hogy kérhet el 3-4000 ezer forintot...tán így...,bele a tömő anyag, szem, orr, fonal, amiért meghorgolod...és még ki tudja mi minden kell egy bonyolultabb darabhoz...mert a vevő 500 forintra gondolt...és dolgozol vele egy hetet, vagy még többet...
NNNa én ép ezért nem is csinálok semmit pénzért ,sokan nem értékelik a kézimunkát.,legyen az akármi.
A táskát megnagyobbítottam... nekem így sem jön be... de hogy bontani, átszabni, passzintani...átvarrni, toldani... nem nyerő...de legalább nem látni bele, zárható...jól kimérgelődtem magam vele is.
Most hogy jól kipufffffogtam magam, jöjjön az a pár kép.....




                                                      hangya feje...



már megtoldva... a táska,de a bélés még vissza van....


és hogy valami jót is hozzak...gyönyörű színek...

8 megjegyzés:

  1. Én is ma puffogtam, hogy mennyire elszállt mindennek az ára. Jó formán semminek sem a régi az ára nyár vége óta. Döbbenetes . A hangyád feje mintha keresztöltéssel lenne , nagyon kedves lesz , ha olyat készítesz, mint Juci .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen, a többi drágaságról nem irtam, mert most ez a fonal ár vágott mellbe..
      Egyébként napota, hetente szembesülünk az áremelésekkel...
      De úgy gondolom, hogy amig a fejesek azt látják, hogy mi mindenre jut, és mennyit költünk, így lehet árat is emeli, hisz van pénz bőven...Az más kérdés, hogy kinek...AAAA nem akarok politikát bevinni a blogomba...!

      Törlés
  2. Ne mérgelődjél azzal nem lesz olcsóbb és árt az egészségednek:) Minden drágább sajnos, kis hangyád aranyos és nekem a táskád is nagyon tetszik. Igazi őszi színkavalkád a kerted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Párom a bevásárló, ő szokott kiakadni, hogy tegnap még x forint volt, ma y...
      Remélem meg tudok bírkozni a kis hangyával... hamarosan kiderül...
      Végül is jól el lehet pakolni a táskába...barátkozom vele

      Törlés
  3. Sajnos, tényleg elszálltak az árak. :(
    A hangyád feje már most cuki, kíváncsi vagyok, milyen lesz. A táska is hordható darabnak tűnik.

    Igen, sokan nagyon olcsón szeretnének hozzájutni egy-egy kézműves darabhoz, de ha a készítő olcsón adná, akkor már nem lenne meg az az érték, amit igazából képvisel. Sok a munka, sok az anyagköltség, és még jó, ha keresel is rajta valamit.

    Én 2 hete kaptam két szép horgolt terítőt anyukám barátnőjétől. Meglepődtem, nem számítottam rá. Nem kis darabok, és csak úgy ajándékba adta. És büszke volt nagyon a munkájára, és arra, hogy nekem adhatja. Mert tudja, hogy én meg fogom becsülni, hiszen én is kézimunkázom, tudom értékelni a belefektetett munkát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az árakról már inkább nem is teszek említést...
      Tudom milyen készen a hangya, de a sajátomra vagyok kiváncsi...
      Ajándékba tényleg csak akkor érdemes kézimunkát adni, ha tényeg százszázalékosan biztos vagy benne, hogy kedveli, szereti...Nekem már sikerült jó néhányszor mellé nyúlnom... még egy puloverrel is, amibe sok munkám volt...
      Nagyon sok neszit és kistáskát készítettem már közvetlen rokonak és barátnak...Kevés, aki használja, mert most szinte nagy divat, hogy a új táska... akkor van hozzá flancos táskarendező, vagy inkább neszi...mert az divat...
      Volt rá példa, hogy kisasztalra szerettem volna terítőt, de nem tetszik a színes... mondta, Kérdeztem milyet szeretnél? fehér himéseset...Elkészült, de még sosem láttam náluk, de szines rongyszerűvel , már volt letakarva az asztal... Pici teritők meg azért nem kellenek, mert mosni- vasalni kell...Persze rá lehet fogni... és most mindig azt hallom , másoktól is, nem illik a lakásba.....Erre most inkább nem mondok semmit...
      A terítők jó helyre kerültek...haszláld jó szívvel, legalább akitől kaptad, tele a szíve boldogsággal...
      Sokszor, örülnek ha az anyagár megvan...
      Tudod ez megint egy nagyon érdekes...A gyerekeim, nem igazán, nagy ritkán értékelnek egy- egy drabot.. kivéve a mostani amigurumikat...de ha nézelődnek vásárba,kiállításon, mindig megnézik, mondván ilyet én is készítettem, de itthon még pillantást sem vetnek rá... a munkámra.nem is értem az egészet, de nem akarok vele foglalkozni...
      Nagyon flancos, különös világba élünk....Sok embernek semmi nem drága, neki megéri...

      Törlés
  4. Mennyi mindenről írsz!
    Gyönyörű színekben pompáznak a levelek.
    A táska nagyon tetszik! A hangyafej tényleg "hangyás". Höhö.
    Árak: hajmeresztőek valóban. Mikor a kardigánomat kezdtem Ági rögtön írta nem lesz elég 5 motring. Hamar kiderült hogy ez bizony így lesz és gyorsan visszamentem még 5 darabért míg van az a szín.Talán egy marad, azaz 9 ezerbe lesz az egész. Ennyiért már vehetnék is, de ugye az nem az ízlésem, stb. Megéri? Nekem meg, mert olyan jó kötni, de nem lesz mindennapos a vásárlásom. Ugyanez a helyzet a textilekkel is. Megnézem mik vannak 50%-ra leárazva és ott válogatok. No meg Kínából rendelek. Kínából fonalat is tudsz rendelni:https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20190926084438&SearchText=knitting+yarn&switch_new_app=y
    Vagy beírod az Ali expressre: knitting yard

    VálaszTörlés
  5. Igen irtam, mert kiakasztott ez az ár, de mérgembe az anyagokat sem néztem meg...Már nem nagyon varrok senkinek... magamnak ha kell, nem mindennap használom a táskákat sem, szatyrok meg nem kellenek, kocsiba pakol Ernő..
    Hogy kinek mi éri meg, ,... a pénz dönti el...A pénz nagy úr...

    VálaszTörlés