"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. augusztus 4., kedd

ezmegaz...,.


Nagy hangra lettünk figyelmesek, felnéztük, és ép akkor szállt le két gólya  a szemközti oszlopra, nagy kerepléssel...Futás a gépért... de mire kattintott apa, addigra egyik már el is repült...Jó, láttam már a szomszéd telkén ahogy kigyázott,de az más volt...Olyan jó volt ilyen közelről látni...



A múltkori nagy vihar megtépázott bennünket, és nem csak az idegeinket, így javítás, rendbe tétel volt a fóliasátorban, mikor a gyerek vette észre hogy egy kígyó síklik be a sátorba...  Erre apa azt mondja, nincs nálad a gép? ugyan  hova tettem volna, mikor ilyen nagy munkában vagyunk...Erre azt mondja szaladj a gépért... HHHhaha... jó rég volt mikor szaladni is tudtam... talán gondolod megvár?Gyerek fogott egy botot, azzal lett vissza tartva, hogy a telefonnal lefotózza, de olyan erő volt a kígyóba, hogy alig bírta Apa tartani, majd eltört a bot is...Fotózás után a kerítésen átengedte, engem nem győztek meg, hogy nem jön vissza, mert már  találtunk levetett bőrt a tárolókba...így elképzelhető, hogy valahol a környéken tartózkodik.Máskor is találkoztam már hasonlóval amikor öntöztem a sátorba...Szép, szép, de ne itt nézelődjön, mert én bizony félek tőlük.




Napokba a  mókus jött fel a kert végéből... gondolom szomjas volt...Sokszor jön fel...Olyan kis aranyos, se gép nem volt a kezembe, sem olyan gyors nem vagyok mint a mókus, viszont mi láttuk 
Szándékosan nem vittem le vizet, mert akkor fel sem jönne sőt az etetőben is láttuk már párszor.

Köszönöm a figyelmet...vigyázatok magatokra...

12 megjegyzés:

  1. Ahhh, a szívbajt hoztad rám, még a fotó látványától is! Háááát, nem tudom kimernék-e menni a kertbe ezt tudva. Az biztos, hogy egyetlen percem sem lenne nyugodt ezekután.
    A gólyás fotók csodásak! Milyen szerencsések vagytok, hogy azt az oszlopot választották ki pihenőhelynek!
    Mókusunk már nekünk is volt néhány éve. Erre jó az erdő közelsége+

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem muszáj kimennem, legfejebb sikítózom..
      Valamikor, ha egy portára leszállt a gólya, gyerek áldásra lehetett számítani...a szóbeszéd után...

      Törlés
  2. You did well to get photos of one stork and the snake! That’s a big snake.

    VálaszTörlés
  3. Pár éve az én kertemben is volt sikló, sőt még kicsi tojásokat is találtam.... de eltüntek, valószínű alcsípte őket egy erre tévedő gólya. Most sok békánk van, ennek kimondottan örülök, mert majdnem a kihalás szélére kerültek, gondolom a szúnyog gyérítés módja, segíti az életbenmaradásukat, na meg a mostani időjárás is kedvez nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly pici tojásokat talált Ernő, ahogy a sóderból akart felhozni egy vödörrel..én meg letettem a sátorba az asztalra, másnap jutott eszembe, szegény tojás oda lett..Gondolom gyik tojás volt, de az meg annyi van, bármerre mész az udvarba, mindenütt szaladnak el ,és bújnak el előled.Szóval nálunk sok minden megtalálható...
      Békát is utálom...és irtózom tőlük...

      Törlés
  4. Huhh, csupa libabőr lettem a kígyó látványától, még akkor is, ha tudjuk, hogy csak sikló volt. Nincs az a pénz, amiért megfognám még akár így bottal is.

    Most mikor legutóbb túrázni voltunk, a földeken rengeteg gólyát lehetett látni. Csapatostól vadásznak már, készülnek a drágák a hosszú útra. Olyan gyönyörűek ❤️

    Remélem tegnap nem volt nagy vihar felétek, gondoltam rátok, láttam a radaron, hogy most arra volt sok esemény.
    Itt éjszaka fél kettőkor ébredtünk egy irtózatos nagy csattanásra, nagy szélre. Azt sem tudtam hirtelen hol vagyok :)szerencsére nem volt felhőszakadás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is irtózóm tőlük, főleg hogy láttam sufnikba a levetett bőrüket..Ezek szerint itt tanyáznak...bármikor elém kerülhetnek...Volt hogy öntöztem a sátorba, és láttam ahogy kúszik a másik úton...De már a körtefáról is esett ép elém, de szerintem azt mindenki hallotta, úgy vísítottam...
      Most pár napja csak dörgések voltak...ép ki voltunk pakolva az udvarra, meg pár csepp eső, viszont a radar szerint, ránk szakadt az ég, pedig nem...

      Törlés
  5. Hogy meri így megfogni? Brrr... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tudod fiúból vannak... azért.Érdekes, mert a ami repül fél ,és ilyen "szörnyektől " meg nem...

      Törlés
  6. Micsoda szuper hírek, annyira szép a gólya! :-)
    Lehet hogy erre a siklóra fájt a csőrük :-D, mindig félelemmel néztem ahogy a kis gólyák próbálják lenyelni a kígyókat, félig kint félig bent, volt mikor a szülő kikapta a félig lenyeltet, mert látta a kínlódást. Nagyon jó képek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt már gólyás bejegyzésem, ahol is a szomszéd portán ép egy siklót próbál lenyelni.. Persze sikerült is neki...Van a "falunknak" egy gólyapár.

      Törlés