"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2019. április 17., szerda

""ezmegaz"".

Már "régóta" készültem fotózni, Sellye elején lévő telep állatait, de mindig úgy hozta a sors és a forgalom, hogy sem megállni, sem lassítani nem lehetett.Már messziről lehet érezni orr csavaró bűzt...Borzasztó lehet az ott lakóknak, mert még Sellye központjában is érezni..Míg a rendelőbe vártunk, nem egyszer volt beszélgetés témája a helyieknek  -e szagokról...
Végre sikerült  képeket készítenem, az egyik csoportról, mert a másik oldalon is van állattartás, azok tarkák és feketék...mármint a tehenek...de nekem ezek a szépséges vörös színűek tetszenek...






 nagyban dolgoznak a dinnyések is...amerre a szem ellát...


 és a repce...Amerre útunk vitt, szinte mindenhol a sárga szépséges repce...Gyönyörű a határ tőle...





 Pécs, Kertváros látkép, természetesen autóból fotózva, 



 Pécs mecseki látkép... amennyi látszik...



 Ez már a hazai pálya... A pécsi Lidli előtt készült a tv toronyi kép...
 ❤❤❤

 elég szomorú.... idén megint nem lesz egy dió sem... tavaly sem tudtam  még pár szem diót sem összegyűjteni...Ráadásul tegnap is  és ma reggel is 0 fok volt......A szomszéd reggel jég kaparóval  tisztította  az autó szél védőüvegét...Nem jó jel... semminek,






 pünkösdi rózsám... a lehető legrosszabb helyen, de így vettük 30 valahány éve...a két fóliasátor közti úton van... kerülgetjük...van hogy egy-két virág bimbó lerepül, amikor Alex lerohan mellette, de  a többi kutyánknál is ez volt .

                                     


 labdarózsa....

erika


  a sátorba hozza a bimbókat a levél kaktusz...Igazából nem örülök neki, mert majd megint nem lehet kitenni a szabadba...egyik évbe kitettem, másnap az összes bimbó  a földön volt...Így meg nagyon mostoha helye van...




csüngő begonia is erőlködik...


 tavalyi margitvirág... erről szaporítottam az idei  virágokat...régóta , teleltetjük  át a sátorba, így minden évben szaporítok róla, és a következő évben is ontja a virágokat, de nagyon védett  helyre kell tenni, mert méteren túl van a mérete...Az ősz beálltával, a régi kint marad, elfagy, az új tőből  teszek el, a következő évre...

 virág díszítésére ... páfrány...
Köszönöm hogy benéztél...

10 megjegyzés:

  1. Jó kis képek :) Repce az mindent visz, még többet jártam a határba imádtam a repce virágzást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A repcének különösen érdekes illata van,nekem inkább a színe tetszik...A kert végébe ,a határba is szokott lenni, de a porra, nem valami kellemes...Mindent belep a sárga por...A messzebb lévő földekről is jut nekünk!

      Törlés
  2. Jó képeket hoztál, öröm volt nézni.

    VálaszTörlés
  3. Igen , a tavaszt már nagyon vártuk, de hideg van felénk is. Még nem mertem kitenni a virágaimat, mert ma reggelre is 2 fok volt.
    Szép a virágzó repce, és sok szép virágod van Neked is. Hamarosan virágözönben úszunk majd, remélem.
    Tavaly nekünk se volt diónk, pedig 3 diófánk is van. Gondolod, hogy idén se fog teremni? Azért reménykedjünk.
    Szép húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi sem tettünk ki még egy virágot sem, mert előtte nagyon nagy esőt mondtak, de végül is nem ért ide, utána meg egymás után jó pár nap fagy is volt, meg nagy szél...a tulipánokból alig nyílt... nem tudom mi oka lehet, hogy nem hozott virágot.Alig van virágom... nagy -nagy bánatom, hogy tavaly a vakond el ment a rózsaszin clematiszom alatt, már akkor kokadozott, idén teljesen tönkre ment, alig hozott itt ott bimbót, szerintem ki kell vágmni...csodájára jártak, olyan szép volt és már befutotta az egész teraszt...Dió??? nekünk egy szem se lesz... kétszer is volt fagy, mikor nyílott...

      Törlés
  4. Na, nem semmi, amit itt most "össze-fotóztál"...
    1. A tehenek mellett én is elmentem - de szerencsére az ablak nem volt lehúzva... Valószínű az istállók nincsenek rendesen tisztán tartva, mert ugye én Sztárán 3 (igaz, csak 3), tehén mellett sosem éreztem, hogy büdös van...
    2. A dió. Nem tudom, mi van a diókkal, vagy mi van az időjárással, de én is azt hiszem, nem sok diót fogunk enni idén (se).
    3. A pünkösdit nem próbáltátok átültetni? Szerintem sikerülne...
    4. A margitvirágom elpusztult tavaly télen - nem tudom, mi lehetett az oka... Most meg annyiféle virágom volt/van bent az előszobában, hogy nem is hiányolok már többet. Lassan nem tudok ott közlekedni a cserepektől...
    5. A páfrányod nagyon szép, én kedvelem ennek a szerény, de mutatós növénynek minden változatát...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly is voltunk arra, majdnem mindig nagyon büdösek... de van ott egy terménytároló, siló is... az sem parfüm illatú...
      idén sem lesz legalábis nekünk dió... kétszer is volt fagy, mikor nyilt... látszik hogy elkapta ezt a dióbetegséget... permetezni ekkorra fát képtelenség...
      nem ültettem át, ott van már 30 valahány éve a pünkösdirózsám...Mi van ha nem ered meg?????sajnálom...még az első gazda ültette, aki építette a házat a 60-as évekbe...öreg tő már...
      páprány soha nem maradt meg a lakásba, viszont a fólasátorba nagyon jól érzik magukat...
      Margit virágom az újak amiket szaporítottam, nem hiszed, de sóderba vannak...és hihetelnen milyen szépek...persze nem marad abba, de mindig szaporítva, sóderba van...

      Törlés