"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. március 22., vasárnap

.Kell, vagy nem....

Ez egy nagy dilemma...kell maszk, vagy nem...Milyen anyag legyen... parázs viták mentek a maszk miatt, és az anyaga miatt..Nem szeretnék vitát nyitni, hogy varrott, vagy horgolt vagy milyen legyen... mindenki döntse el maga...Azt olvastam, hogy az egészséges embernek nem kell, akár hogy is nézzük, néha el kell menni bevásárolni,..Nem vagyunk 70 évesek, és kinek is szólnánk, a gyerekünk, Németországban volt, felvette amit kellett, elment az unokáért , felmarkolta és irány haza....Féltek, hogy lezárják a határt, de nem, de még meg sem vizsgálták őket, most önkéntesen karanténban vannak otthon...nekik nem lehet szólni...magunknak kell elintézni, de úgy, hogy minél ritkábban,és minél  gyorsabban megvenni ami kell...Az összes vizsgálat elmarad, minden tolódik...majd szólnak..

Visszatérve a maszkhoz,varrtam , tök egyszerű, a videót itt találjátok...Nem árt a maszk, ...de hogy van aki kihasználja ezt a helyzetet... a legnagyobb pofátlanság..és mindezért képes elkérni 1000-1500 forintot..
Az hogy mennyire sújt bennünket ez az állapot azt hiszem nem kell mondani.... élelem kell, de virág, és virág palánta nem...
Egy erősebb lepedő vászon az anyaga külső résznek a belsejére vasaltam  a vastagabb  közbélésből, ez jobban tart is, és  úgy gondolom a levegőt is egy picit visszafogja... A visszáját nem fotóztam, már csak akkor amikor a zacskóba volt...


 ilyen kinyitva...Én aki "varrós" emberke vagyok, nincs itthon kalapgumi...és állítólag hiánycikk is..Azt gondolom, hogy a hiúságot félre  kell tenni, már használatba is volt, .



Vitt az anyósnak is a párom, használták is, míg a gyógyszereit összeállította nála...

                                      ❤❤❤❤❤❤
videó ahogy készül...
Mindenki vigyázzon magára.. maradjatok otthon, varrjatok maszkot...
Köszönöm a figyelmet:::

16 megjegyzés:

  1. Én is erre gondoltam én is, jó videó.

    VálaszTörlés
  2. Sok készítési javaslatot, videót megnéztem. Talán ez a legjobb az összes közül, folyamatban van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. NNa kiváncsian várom, neked hogy sikerült... Tényleg könnyű, de azért az elsőt vacilálva varrtam..A többi ment már mint a karikacsapás!

      Törlés
  3. Szerencse, hogy tudsz varrni. A mi "szerencsénk" az őssejtbeültetés utáni sterilitásból maradtak maszkok.
    Láttam egy hajtogatóst is, tök egyszerű, keleti, kicsit origamis. Nekem az volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt kézzel is el lehet készíteni... bár lassú az elkészítése úgy...Jó hogy van mihez nyúlnod...Vigyázzatok magatokra!

      Törlés
  4. Nagyon jó ötlet a varrás, de ha annyira "védenek" bennünket magyarokat, akkor dobálhatnának a postaládánkba is, mint a választások előtt a sok drága szemetet.
    Mi teljes karanténban vagyunk, a gyerekek nem engednek bennünket sehová se. Bevásárolnak, elhozzák a kapuig, de be se jönnek. Legalább látjuk őket ennyire is.
    Akkor egy kicsit megnyugodtatok tiis, hogy sikerült a gyerekeknek haza jönni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ha van segítség...Jó hogy hazaértek épségbe a gyerekek... még mindig egy hét vissza van a házi karanténból, amit önként vállaltak, mert meg sem vizsgálták őket...Fő a biztonság!

      Törlés
  5. Én is ma varrtam kettőt, de más szabásmintájú, de ezt is néztem. Ilyet is fogok varrni, hogy legyen váltás, ha a másik mosásban van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy gondolom mindkét irányban hasznos lehet a maszk, míg elintézi az ember a dolgát...persze a döntés mindenkinél ott van...
      Szerintem jól teszed hogy varrsz maszkot...

      Törlés
  6. Én is ilyet varrok, és köszönöm a segítséged!Kell a gyerekeknek jó pár darab. Én 3.hete ülök önkaranténban. Nem könnyű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit...Sok féle maszk van... én inkább a legegyszerűbbet választottam...
      Biztos, aki megszokta, hogy mindennap megy, és most nem a munkahelyre gondoltam, nagyon furcsa lehet, hogy most otthon KÉNE kell LENNIE...Nekem nem furcsa az itthon lét, hisz máskor is így van

      Törlés
  7. Nagyon ügyes vagy Verocska! Az ilyen egyszerű, házilagos maszk azért hasznos elsősorban, mert ha netán te már hordozod a vírust, de még nem tört ki rajtad a betegség, akkor megvédesz magadtól másokat. Nekem azért tetszik a varrt, mert ki lehet rögtön mosni használat után, mikor megjössz a boltból és forró vasalóval fertőtleníteni, ahelyett, hogy az egyszerhasználatos a szemébe kerülne. Az a lényeg, hogy levételnél a gumit fogja meg az ember, ne az anyagot elől a szájánál, aztán zsupsz mehet is a hypós áztatásba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nekem nem kell, mert én nem járok el, a párom a beszerző,használja is a maszkot ha elmegy, de ő is most egy hétig sem megy sehova, utána meg már talán a gyerek is be tud adni kenyeret, a többi meg van... most úgy gondolom...

      Törlés
  8. Hú, én ehhez nem tudok hozzászólni. Valamit biztos segít szemüveggel, mert a szem is nyálkahártya, plusz két méter távolság másik embertől. Gumikesztyű, mert pl. a fémen 8 órán keresztül életben marad a vírus. Mancóka csinálja jól segítséggel. A fiatalok leteszik a megvásárolt holmikat, érintkezés nincs.
    Én nagyon haragszom a férjemre, mert mindig mennie kell. Hiába vigyázok, minden védekezés nélkül jön megy, a felelőtlenség példaképe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mI AZ INFLUENZA IDEJÉN SEM MÁSZKÁLUNK, ÉS NEM KEREStÜK A TÖMEGEKET, ORVOSI RENDELŐKET,nem is tudom mikor voltam utoljára ép ezért beteg...
      Mostani helyzet, mint irtam, otthoni karanténban vannak a gyerekek, igy Ernő a beszerző... de nem mindennap...Vigyázni kell neki...különösen...
      A héttől biztos nem mostanában megy, a maszk meg mindenkinek használ...és nem akarom ecsetelni miért, és nem óráig van rajta...Mindenki maga döntse el mit miért tesz...Nem akarok senkit rábeszélni hogy maradjon otthon... mert akkor kevesebb a fertőzés, előbb túl leszünk rajta...Vannak felelőtlen emberek...vagy túl éljük, vagy beledöglünk... Ráadásul hónapokig elhúzodhat....

      Törlés