"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2013. június 28., péntek

"Foltos" neszi.

Egy kicsit visszább kell mennem időbe, mikor "szerelmes" lettem a foltvarrásos nesszik varrásába.De miután sem időm, sem anyagom sem merszem nem volt így csak olvasgattam, gyűjtőgetem az erőmet... Így találtam egy érdekes bejegyzéshez "FRIVOLINÁNÁL", de most hiába kerestem nem találtam, hogy megmutassam hogy készül, és milyen ketyere kell ,meg vasaló hogy elkészüljön ez a "valami"/Rémlik, mintha ferde pánt készítő "szerszám " lenne/ Gondoltam veszek,de ebből is több méret van... Az ára. nos úgy gondoltam ahányszor kell vasalnom ferde pántot szegélyhez, majd valahogy elkészítem, az árából meg mennyi fonalat vagy anyagot lehet venni.. Így feledésbe is ment, noha egy másik bejegyzésébe megmutatta Frivolina még mit lehet készíteni a pántokból, és rögtön eszembe jutott hogy gyerek koromba, volt ilyen papír készlet, és fűztük  a papír csíkokat.. Most bizonyára gondoljátok, biztos elment az eszem, de majd hamarosan látszik mire gondoltam, és valóban sokat fűztünk ilyen csíkokat.Nem emlékszem, hogy , mi volt a neve ennek a technikának.
Nos elkészült a kis minta darabom, tetszett hogy nem kell minden sorba levarrni... Az anyagra voltam hagyatkozva, így fordult elő, hogy nem úgy jött ki a lépés, ahogy kellett volna.Eltettem, mondván majd' jó lesz valamire..'Aztán olvastam azt is hogy minden kis maradék  darabot el kell tenni, mert természetesen az is kell majd... Igen . szépen összevarrtam, sőt le is tűztem... na már volt két kis anyag valamim.... ebből kéne valamit összehozni, mondattal forgattam ,és megszületett a foltos neszikém...
Bocsánat a hosszú kitérőért, de csak így lehet megérteni hogy mit,.. miért,.. és hol....
Frivolina segített és íme a blog linkje, ahol sok érdekességet lehet  még felfedezni



 Talán ez volt eddig a legkönnyebb, és nem azért mert ez  nem az első... ennek nincs külön oldal rész, meg alja, ez a legegyszerűbb,és aránylag hamar is kész lett...


Így együtt..

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép nekem nagyon tetszik.Szívesen kezembefognám nagyon szeretem az ilyen nesziket. Egyszer már én is próbálkoztam a varrásával.Ügyes vagy és már mennyit csináltál mikor árverezed?:-)) Gondolom a családban jó lesz ajándékozásra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ,és én is úgy gondolom, ajándékok lesznek.. Az első valószínű az enyém lesz, mert irtó sok hiba van benne, még ha nem is látszik... DE nagy öröm hogy egyáltalán eltudtam készíteni,és minden alkalommal amikor valamit készíteni szeretnék, legyen az bármi, mindig a legjobban szeretném megoldani.

      Törlés
  2. csuda kis csapatod van már:) megkerestem a bejegyzést:

    http://frivolinaslace.blogspot.hu/2012/04/ferdepant-keszites.html

    VálaszTörlés
  3. és ugyanott a 2012. áprilisi, tovább is van című bejegyzésben van a fűzés bemutatása:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a segítséget.... Tudom messze van a jótól... de igyekszem és még nagyon sok mindent szeretnék kipróbálni

      Törlés
  4. no ez az, amibe én nem mernék belefogni:) Te viszont nagyon ügyesen megoldottad!
    Olyan kis mutatós darabok lettek belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi egyszer kell nekiállni, utána már menni fog... Majd eljőn az ihlet...

      Törlés
  5. Nagyon szuper lett! Olyan kedves, vidám színű anyagokat hoztál össze benne! Ügyi vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az anyag nem csak az én érdemem...Egy ilyen boltba betévedni kész anyagi csapás.Sosem tudok dönteni, mert ügye mindent nem lehet megvenni..

      Törlés
  6. Szétdaraboltad, hogy újra össze varrd?:)
    Viszont a végeredmény csuda szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá Vera, jöhet a következő patchwork;-)
      Jó néhány szabályt be kell tartani persze és akkor a végeredmény magáért beszél.

      Törlés
    2. Igen....egyik oldalt ami fűzve van azt szétvagdostam, vasaltam fűztem..és utána varrtam.A másik oldala maradékok... Tudom nem elő osztályú de elmegy...

      Törlés
  7. Na megint a gép maga rakosgatja a megjegyzéseimet ahova ő akarja..
    Jutkának irtam, Emőkéhez tette...

    Emőke köszönöm,én csak varrogatok,legalábbis csak probálgatok... varrni

    VálaszTörlés