"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2014. április 23., szerda

Élet a rigó családnál.

Még márciusban bukkantunk rá egy rigófészekre véletlenül,és közvetlen közelről szemlélhettük. a szépséges fészket és 4 tojásukat...Igazából nem is tudjuk megsaccolni sem, hány fészek van a közelünkbe, itt a fák és bokrok közt...Egy fészekből már rég kirepültek a kis rigók, sőt már tettük vissza is a fészekbe, de de a történet rosszul végződött, így nem számoltam be róla... Tudomásul kell vennem, kutya, macska társaságában, kevés esélyük van... hogy felnőtt rigók is legyenek, annak ellenére, hogy megteszünk mindent, hogy ne tudják az állataink megkaparintani a fiókákat...
Nos  a 4 tojásból 5 lett és ki is keltek... Reménykedünk hogy ezek a kis fiókák felnőnek...és itt maradnak nálunk... Amerre megyünk, rigók szaladgálnak, hol kukacokat, hol fészeknek valót gyűjtenek... Szóval nagy élet van rigóéknál...




 mai helyzet a fészekben...alíg férnek el...


16 megjegyzés:

  1. Aranyosak itt nálunk is csivitel egy , pedig elég forgalmas helyen lakom.
    (Remélem a levelem megkaptad és minden rendben , próbáltam jól körbeírni.) Puszi !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amerre lépünk, rigó van... Nagyon hamar megnőnek, ma voltunk a fészket megnézni....üres..kiröpültek...Nagy csend van körülötted...Remélem minden rendbe

      Törlés
  2. milyen takaros kis fészket csinálnak! :) nálunk most nem fészkelnek a tujában, túl nagy a macskamozgás a portán...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeket még a macska sem zavarja... az orra előtt sétálnak, gyűjtőgettnek, mikor, mit... Szerintem ezek megint fészket raknak, az előbbiek meg fészkelnek az új tojásokon, a pici fiókájukat a Maci elrendezte.

      Törlés
  3. fantasztikus! nem is tudtam, hogy kék a tojásuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bevallom én sem tudta, hogy ilyen szép kék tojásuk van... sőt hogy milyen nagy hanggal fürdenek... Sokat köszönhetek mammka fotóinak, mert azután kezdtem el jobban figyelni a rigókat és egyéb madarakat.

      Törlés
  4. De jo, de orulok ilyen fotoknak !!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért a képekért még fára mászni sem kellett,szemmagasságba fészkeltek a kerítés oszlopra, amit a borostyán befutott.

      Törlés
  5. gyönyörű! Sajnos a buta kis rigók ,ahogy tavaly megtudtam,egyszerűen kiugranak a fészekből és ha túlélik a sűrű bokrokban,akkor jó.Én is próbáltam visszatenni őket,de újra kiugrottak.Ilyenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csak az a baj hogy kiugrálnak, még nem tudnak eleinte hosszan repkedni, szinte a földön pihennek meg...és vesztükre...

      Törlés
  6. De jó így nézni a képeket: mi lesz a tojásokból. Drukkolok nekik én is.
    A húsvéti, tavaszi díszeid nagyon jó hangulatúak, de az a 14 cm-es nyuszi csúúúúúúcs!
    Gyönyörű képeket mutatsz az éledő természetről!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügye? Ma akartam új képeket készíteni róluk, mert kiváncsi lettem volna , hogyan férnek el öten abba a pici fészekbe.... lemaradtam...kirepültek már,és új életet kezdtek...

      Törlés
  7. De jó kis képek! Köszi, hogy megmutattad! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit, szívesen kattogtatom a gépet, hátha találok földön, égen levegőbe fényképezni valót...

      Törlés
  8. Nahát! Hogy tudtál ilyen szuper közeli fotókat készíteni??? Nagyon aranyosak!

    VálaszTörlés
  9. Szemmagasságban voltak...Olyan fényes a tolluk, hogy amikor megfogtuk, hogy visszatesszük a fészekbe, kicsúszott a kezünkből..

    VálaszTörlés