"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2014. április 3., csütörtök

... látattok - e...ilyen szép fészket?

Mint írtam, se telefon, se internet nem volt pár napig, és hogy az oszlophoz feltudjon mászni a szerelő, egy kis ritkítást kellet végezni...Már ép egy jó kora ágat levágott a párom mikor....ezt pillantottuk meg... szavunk is elállt....Mondja meg valaki tud e ilyen gyönyörű szépséges fészket készíteni valaki... ilyen gondosan elkészített  kis otthon...Mennyi ideig készülhetett...


 Egyébként még élőben nem is láttam ílyen szép tojásokat sem.... Nem tudjuk még megsaccolni sem hány fészek van  az udvarba, mert jó sok rigónk van... Egész télen kapták az eleséget, vizet, találnak bőven "anyagot" a fészekrakáshoz is... Szelídek... Kutya, macska orra előtt mászkálnak...A minap egyik beteg bokrunkat kellett kiszedni,ott ült a fa másik ágán a párom feje felett, nem zavartatta magát... Olvastam, hogy a cicáknak az útvonalába kell ívó edényt kitenni az udvara..Zajra lettem figyelmes... a rigó fürdőnek nézte a tálat, ott lubickolt, verte magára a vizet, mert nem fért a tálba...Jó volt látni milyen aranyosan fürdik... Ezért gyorsan kerestem egy rég nem használt tepsit,és várakoztam jönnek e fürdeni... IGEN... és fel is vettem... MIcsoda hancurt csapott... most meg már minek menjenek el... Reggelente és este fülsértő  ricsajjal vannak... 
itt is az ágakat is le kellet vágni....ez mind gaz..Itt is jól látható hol van kupacolva a tüzelni való...De most nem ők gyújtottak be...

14 megjegyzés:

  1. Tényleg kis remekmű a fészek! :)

    Majd figyeld már meg, hogy jár e a tojásokra vissza a kismadár, mert pont mostanában olvastam, hogyha megzavarják tojásrakás/kotlás közben, képes otthagyni a fészket és újat rakni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen mondta a párom... azért is hagytuk ott... másnap megleste Apa messziről rajta ült...De olyan helyen van a fészek, hogy csoda hogy a fészek is meg van...Szerencse hogy lusta a cica...

      Törlés
  2. Igen,ez sajnos igaz,amit Orsi írt.
    Ó,mennyire irigykedem.:) Lesem,hátha raknak fészket a rigók,de eddig csak a régi fészkeket tudom hol vannak -lakatlanul.
    Kis buták egyik évben a vadszőlő közé, a teraszhoz építkeztek ,nekem boldogság volt, de a kisrigók,amikor már nagyobbak,egyszerűen kiugranak a fészekből és sajnos a kutyus játéknak nézte és "csak" a szájába vette.Nem akarta bántani,de a kis zsengének ez is sok volt.Pedig és rohantam ágak,bokrok közé és visszatettem a fészekbe,aztán tudtam meg,hogy kiugrálnak.

    VálaszTörlés
  3. Igen tudom... eddig még rajta ült.. majd kiderül...Nem akartam irni, de Te leírtad... mi is igy jártunk... Maci csak felvette és bevitte az óljába...Még a kisrigó nyálas sem lett... mégsem élte túl... Kevés nől meg, mert a cica is itt van... És csak azt kell figyelnie mikor van "rigó" hullás...... Napok óta mondom a páromnak, olyan mintha a fólia tetején a kémény mellé fészket épített volna a rigó... Földről nem látszik, de hallom hogy a fólia fellett valamilyen élet lakozik... majd meg kell nézni... Rengeteg rigó van... akár merre megyünk az udvarba, rigót látunk a szájába kukac és borzasztó nagy ricsaj van...

    VálaszTörlés
  4. Én is mindig megcsodálom a természetben élő apróságok csodálatos munkáját! Tényleg műremek a fészek, és a tojások színe is csodálatos!
    Nem is tudtam, hogy a rigók szeretnek fürdeni... meg kell oldanom valahogy, mert rigónk nekünk is van sok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy élménybe lesz részed, ha láttod mennyire lubickolnak a rigók... Ma mintha leforráztuk volna olyan vizes volt, láttuk a bőrét is... alig bírt felrepülni..Nem zavartatta magát hogy nézzük...Igen a tojás színéről elfelejtettem írni... az is gyönyörű...

      Törlés
  5. A madár fészke mindig egy csoda!

    VálaszTörlés
  6. Nálunk a szomszédba egy fán fészkelnek a rigók, de a mi udvarunkban vannak sokszor, mivel nincs sem kutya sem macska, szép nyugodtan elvannak, tőlünk nem félnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudom hány fészek van... Egész nap micsoda ricsaj van...és nem félnek...

      Törlés
  7. Csodaszép ez a madárfészek, valódi remekmű.
    Imádom hallgatni a rigók énekét. Nálunk is sok van, még itt a lakótelepen is.

    VálaszTörlés
  8. Valamelyik nap néztem a fészked,valóban nagyon szép,tökéletes forma a tojások is olyan kedvesek...........
    aztán láttam egy rigót fürdeni a kerti tó maradványaiban/amit Berta meghagyott:-S / figyeltem a kutyát,először csak nézte vadászállásban,aztán megindult,a rigó az utolsó pillanatban menekült meg........

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kezdjük az elején... az én fészkemet láttad? Hi- hi hi
      igen gyönyörűen el van készítve... Nekem ehhez nem lenne türelmem... most meg a kukacokat hordják... mert egyik fészekbe kikeltek a kis rigók...
      Akkor azt is láttad milyen aranyosak ahogy fürdenek... nekünk eleinte hordótetején lévő viz tócsába, utána meg a cicának kitett vizes tálba ejtették meg a fürdést....Most ők is kaptak egy nagy "fürdőkádat"
      Nálunk is a Maci megkergeti, mert még a táljába is kotorásznak a rigók...Most meg hogy ki keltek a picik, a fa alatt van egész nap a cica, várja mikor esnek ki... Minek másszon fára, mikor az orra elé is esik, és meg sem kell mozdulnia...Mostanában nagy a ricsaj nálunk...

      Törlés