"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2022. augusztus 26., péntek

A lepke és ezaz...

 Nagy gyöngyház lepke...Egész véletlenül tudtam meg...bár lehet, hogy kéne ismernem, de nem ismertem... annak ellenére, hogy van kishatározó  lepkékhez..is..Viszont valaki nem erre a lepkére, de egy csoportba  kérdezte, hogy az álltala mutatott lepkét nem ismeri, nem -e segitenének neki, a meghatározásba...válasz 20 mp és megtudhatod az okostelefonon, meg lehet nézni...és volt még valami megjegyzés... de most már nem tudom...Mire a kérdező mondta, nincs okos telefonja... szót- szót követett... nem is  lényeges itt a történet vége.. hanem a kioktatás...és akkor jöttem rá, hogy talán az én telefonomon is meg lehet nézni azt a bizonyos programot..és bizony igaz... DE... valahogy máskép is lehetett volna segíteni... .hogy megirja milyen lepke...Tényleg okosok ezek a telefonok... pláne, ha van segitség, hogy tudjuk kezelni..

Erre az ajtóra szállt ez a szépséges lepke...igy rögtön megnéztem, hogyan működik a program....jól... 

 Megyek egy másik csoportba , ahol ép főzés tudományát mutatta valaki, és a végén irta, hogy a "tudatlanok"-nak...és irta az ételt, vagy a receptet...A politikai megnyílvánulásról, meg inkább nem is emlitek semmit...Nem tudom ,vad idegen emberek, arc nélkül, egymásnak esnek, kioktatják egymást...


50 nap után már nem bírtam  tovább, meg kellett nézni, hogy a vödörbe hogy fejlődik a batátánk...




hamarosan vége az augusztusnak, és az egész hónapba eddig ennyi csapadék volt, mint ami látszik a mérőn...Az ünnepekre 70 millimétert jósoltak... de még pár csepp sem volt...Még vissza van pár nap... remélem  elér bennünket is az eső...

A fiunk tőlünk pár száz méterre utat fúrt át, gázvezetéket fektetnek..(hogy kinek- minek, senki se tudja).ahhoz hogy Ő dolgozni tudjon "munkaárkot" kell ásni... kb 2-méter mélyen.Ilyen mélyen is puskapor száraz volt a föld...Nem mindenhol lehet az utat felvágni, ilyenkor a kell a csigásfuró és a rakéta... Nem csoda hogy minden kiszárad, minden katasztrofálisan nézz ki, vagy teljesen kiég .



és ahogy a rakéta átért az út alatt...



kár, hogy csak egy napig élvezhetjük a szépségét...


egy tasak magot vetettem... nem győzzük eltenni, enni, savanyítani, jó pár üveg kovászos uborka is lett
és még mindig terem... már ajándékoztam is bőven el...10 nagy üveg és 10 kis üveg van eltéve.(Egy kis részlet az uborkából)
fűzni való paprikát gondoltam hogy ültettünk, de ez lett..jó erős... zöld paradicsommal...majd kiderül ehető lesz-e a paprika erőssége miatt


és a paradicsom...rengeteg virágot leettek a madarak, bent tanyáztak a sátorba... ennek ellenére bőséges paradicsom lett...és a főzése sem maradhatott el...Az első adagot kicsit elhamarkodva vettem le...több leve maradt...a darálóról inkább szó se essék...aki kitalálta....orrán száján folyt a lé...még jó hogy kint daráltuk






10 megjegyzés:

  1. Ezek a kioktatások, az a hangnem amit a közösségi hálón egyesek (Nagyon sokan vannak) megengednek maguknak mindenféle témában, sokszor minden tudás nélkül! Hová tart a világ?!
    Ez az aszályos év nagyon sok kárt okozott. Az hogy tavasszal mi fog kihajtani ezek közül, ami most szenved, az még rejtély!
    A batátád nagyon szép! Érdemes vele foglalkozni. Mennyi szépséged termett! De jó lesz ezt télen elővenni majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem is lehet hozzászólni semmihez, mert leharapják a fejed... ha van sapka azért, ha nincs akkor meg azért...Én nem is szoktam, sehova irni ép ezért...Szomorú...
      Ez a nagy szárasság valóban nagy gondot okoz mindenütt, pláne hogy nincs elegendő viz, A sátorba ma ástunk ki egy batátát... mert olvastam a batátás csoportba, hogy valaki felszedett egy tővet, mert ő is kiváncsi volt, mert hatalmas gyönyörű levelei voltak, és satnya, szinte semilyen volt a gumó...Egy biztos, többet földbe nem ültetünk... egy darab batáta volt alatta, majd fotózom... levele és a szára hatalmas, hisz láthattad szépséges virágokkkal..Sajnos a szárát, levelét, virágját táplálta, a gumot meg nem...és van időszak, amikor nem kell öntözni...a miénk meg mindennap kapta a vizet...

      Törlés
  2. Mit tehetek neg Mancuskához hozzá?van csoport soha többet nem írtam oda, macskás, ráadásul, szegény Cirnyó miatt volt kérdésem. Ott vezetik le névtelenül a frusztrációikat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van... meggondolandó, hogy irunk e bármelyik csoportba is..kutya- macska témába szerencsések vagyunk, jó ismerős az orvos,(a szüleit ismertük, tanuló volt még )igy aztán bármikor kérdezhetünk és tanácsot is kapunk, ráadásul a fiunk barátja is állatorvos,.Ránk járt a rúd, először a Cica, utána Alex, ... baráti alapon is durva...De mostanában teljesen mindegy melyik csoporba nézelődsz, láthatod, olvashatod milyen arogáns hozzászolások vannak.Remélem meggyógyult a cicád

      Törlés
  3. Én egy növényhatározó csoportot hagytam ott emiatt, volt egy nő, rosszul voltam tőle, mindenhez hozzászólt, de azzal a rettenetesen kioktató hangnemben, pedig sokan azért tesznek fel kérdéseket, mert tájékozatlan azzal kapcsolatban, s éppen azért kérdezné, mert tudni szeretne róla. Hááát, én az ilyen csoportokat könnyedén otthagyom, megpróbálom a netről akkor összeszedni az információkat.
    Gyönyörűek a zöldségeid, azok a paprikák??? de szép, egészségesek mind, legalább a fólia megvédte ettől az iszonyat erős napsütéstől. Meglesz a télire való csemegétek :)
    Én csak lecsót tettem el, meg egy pár liter paradicsomlevet. A szomszéd bácsi itt kínálgatta a körtéjét, adna szívesen, tegyek el belőle, mondtam neki, tennék, de kinek??? a tavalyi, tavalyelőtti befőttjeim mind ott vannak a polcon, nincs aki egye :(((((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyre durvább hangot ütnek meg emberek...Én ott is maradok a saját oldalamon...egy ismerőst töröltem, aki ráadásul itt lakik pár utcával arébb, nem tudta hogy kell irna nekem...
      Igazából csúnyán írva... tele a tököm... most már mindennel amit el lehet tenni...Minden nap van valami...De zúgolodunk, de majd ha már nem lehet behozni paprikát, uborkát, paradicsomot, retket, salátát, zöldbabot , az se fog jól esni... és biztos hiányozni is fog...A hütők is meg vannak taposva, hogy beférjenek...

      Törlés
  4. Your garden has produced a lot of veg this year, well done for bottling for the winter, we have had little or no rain until the other day even then it was not enough for the plants, we are ok for water but many parts of the uk are under water restrictions

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm... Szerencsére saját kút van, igy aztán tudunk öntözni

      Törlés
  5. Sajnos egyik másik ember olyan gorombán kioktatja a másikat, pedig Ő sem úgy született, hogy tudta a választ.
    Én az ilyenekkel már nem is foglalkozom, azt szoktam gondolni, milyen rossz lehet Neki, biztos nem szépségek vannak a lelkében.
    A szárazság és a meleg, már mindent tönkre tesz. Nálunk a múltkor is és tegnap is volt eső, de szinte semmit nem ér, annyira kevés, arra azonban elég volt, hogy a tegnapi zivatar hatására beázott az ablakom alatt a fal.
    A növényeid szépek, jó, hogy el tudtad rakni őket, a nagy drágaság miatt jó, hogy van mihez nyúlni. Sajnos nekem nem éri meg az elrakás, a 3. emeleten nem terem meg semmi / kac-kac-kac, ez a vicchelye / mert a piacon olyan drága minden :(.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érzékeltetni szerettem volna, mennyire száraz a föld 2méter is túl...Igaz a növényeken már nem sokat segit az eső, de nagyon kell,kellene, hogy a viz bázis fel tudjon telni...Most egymás követő két hónapon külön figyeltem és fotoztam a csapadék mennyiségét.. rettenetes... Úgy tűnik az augusztust, ha csak az éjjel még nem esik, 22,2 miilliméter esett le, egy hónap alatt.Hogy milyen árak vannak, arról jobb nem is beszélni...Csak azt nem értem, hogy számolják az inflációt, akár hogy is nézzük, sok minden a duplájára ment fel, és az már eleve nem 10- 12 százalákos áremelkedés...

      Törlés