"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2018. március 9., péntek

Újabb csipke szerelem...

Jó pár éve hogy ajándékba kaptam csipkéből karácsonyi díszt Szép Margitkától..Akkor csak forgattam, hogy lehet ilyen szépséges...Akkor kezdtem utána kutakodni...és tudtam, ha addig élek is ezt is meg kell tanulnom...hogy, hogy és mikor az még rejtély volt, hisz még zsinórhorgolást  sem tudtam horgolni.
Zsinór csipkének is. és román csipkének is mondják...Arra külön nincs is időm hogy a történetével foglalkozzam, hisz akkor nem marad idő a tanulására...
Végül mégis csak a skpyon keresztül megtanított jó pár éve Jutka.../// amit azért sikerült elfelejteni is...nagyon sok gyakorlással jöttem rá hogy kell horgolni////...Sosem felejtem el... olyan kitartó tanítóm volt,és jókat nevettünk az én bénaságomon, és már rég feladtam volna a tanulást,de Jutka nem hagyta...Ahogy idő engedte sokszor néztem ezt a gyönyörű kézimunka technikákat...Nagyon fájt a szívem....gyűjtögettem a képeket...és egy kis pillangóig el is jutottam, ami már az enyém...sikerült elkészíteni..bár az sem hibátlan.

Nem rég a facén Jambrick Piroska elkezdte a tanítást de videón...Csak úgy sereglettünk oda, és kíváncsian vártunk minden nap, mi lesz a következő tananyag...

A minta amin tanított, nekem nem volt meg, így kerestem egy olyat, amire azt gondoltam könnyű lesz majd elkészíteni...és gyors sikerélményben lesz részem...Már nem sok volt vissza, mégsem fejeztem be az egész mintát, mert a kíváncsiság nem hagyott...Tudom.... rengeteg hiba és baki van benne...de könyörgöm az enyém...és végre egy kis terítő  amire azt mondhatom , megérte...
Azóta sem mertem megmutatni, mert rengeteg hibát látok már rajta...Persze , mint minden kézimunkát, sokat kell gyakorolni, hogy igazi szépség legyen.
Egy kicsit büszke is vagyok  mert eddig eljutottam, meg  csalódott is, hogy lehetett volna szebb is...
Hála Piroskának...Megmutatta hogy kell mintát készíteni...és új kitöltő mintákat mutat be nekünk... és persze magyarázz is...ami bizony nagyon sokat számít..








 és ilyen....itt vettem észre, hogy e két levél nem lett összevarrva... már pótoltam is...


a kész darab...


A zsinór 10-es PuppetsEldoradó, a kitöltő 16-os Puppets Eldoradó


 itt már nem bírtam magammal és felbontottam egy részt... kis ördög nem hagyott nyugton, hogy milyen lesz...látszik egy rész, amire a zsinórt sem varrtam fel...mert túl nagy falatnak találtam és látni akartam hogy mit csináltam...


itt megtorpantam, hogy jééé milyen ronda...








 A zsinór rávarrása sem sokkal  felemelőbb



 napokig a zsinórt horgoltam... rettenetesen unalmas...és kézfájdító...


 sablon...Az hogy hogy került fel a minta, egy külön történet lenne...Apa műve...



a legelső kis pillangó ami sikerült...

17 megjegyzés:

  1. I think it is beautiful !!! And you learned so much. Thanks for sharing your process, too. They help a lot and someday I may try it :-)

    VálaszTörlés
  2. Hű, ez megint egy különlegesség! Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  3. Hűha ! Ez igen ! Naponta újabb és újabb csoda , szebbnél szebb különleges alkotások ! Milyen sokoldalú vagy ! Mennyi energia ! Gratulálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm...Van sok kedvenc... Néha van rá lehetőség, hogy belepróbáljak... a megtanuláshoz sok sok idő kell!

      Törlés
  4. Szép csipke! különösen a díszítő öltések változatossága tetszik Milyen jó már ezt is megtanultad gratulálok! Szerintem terítőnek vastag de, díszítésnek ruhára, táskára eltudom képzelni. Képek pedig jól mutatják az elkészítés menetét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagyok is ezt a fonalat használják többnyire...és persze mint a kötésnél és a horgolásnál, vékonyabb fonallal is lehet készíteni...De tanulni mindenképp kell ez a vastagság, majd később jöhetne a vékonyabb
      Amiket én kaptam ajándékba nem is tudom milyen vékony cérnával lett készítve...hisz alig látni ..Nem tudom eljutok e a karácsonyi díszekig mint tanulásba, mint elkészítésével, vékonyka fonalból...majd meglátjuk...

      Törlés
  5. Nagyon szép lett! Ügyes vagy, az én lepkém meg alszik :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az unalmas részénél túl vagy, csak ki kell tölteni...""csak""..köszönöm

      Törlés
  6. Gratulálok a kitartásodhoz, hogy ismerkedsz új és újabb technikákkal.
    Van egy albumom a képtáramban, bescenneltem a könyvet, amit vettem, de ell is ajándékoztam. Úgy éreztem, hogy ez nekem nem igazán sikerül. Itt a linkje, remélem, hogy segítségedre lesz. http://mami7090.xfree.hu/47264
    ebben pedig minták: http://mami7090.xfree.hu/36722

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a linket...Annyira nem vagyok megszállott mint a hajócsipkénél, meg idő nincs ...

      Törlés
  7. Beautiful piece of lace, well done in learning something new

    VálaszTörlés
  8. Nincs rá szó, hogy milyen szép!
    Ebbe is belejössz , könnyebben megy majd. Megéri vele foglalkozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Bea..sajnos nem tudok belemélyedni, nagyon sok idő csak az előkészület...Nincs ennyi időm

      Törlés
  9. Nagyon sokoldalú vagy! Igazán szép és érdekes ez a csipke, az ötletet elteszem, lesz mit megmutatnom az anyósomnak, ha jön, mert ő is szeret újdonságokat kipróbálni. Szerintem tetszeni fog neki is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm...Rengeteg kézimunka technika van...Egy élet is kevés lenne, hogy kipróbáljuk,ebből van egy két műfaj... amibe csak belekóstolok, mert enincs idő...sajnos...Gondolom mindenki igy van...

      Törlés