"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. május 26., kedd

ezaz elmaradt.

Már annyira elveszett a varázsa... akkor amikor a képeket készítettem, volt benne valami, amiért megakartam osztani,megmutatni, hogy mennyire vártam, hisz már tavaly is "beteges" volt, és nem is reméltem, hogy egy kis része még kihajt...Ezt vissza vágni nem hiszem hogy jó lett volna, szerintem a halálát okoztam volna... Mennyire örültem, hisz pár éve még aki erre járt, megcsodálta, mert vonzotta a szemet, csak úgy pompázott, sokan még nem láttak ilyen szép virágot, ráadásul az egész teraszt befutotta.Mára, helyesebben amikor nyílott, a sok száraz ág, nem tudni melyik a jó , a sok rossz ág feketedett, a gyerek szerint ronda...Én csak a szépet láttam benne, jó lehet jövőre ki sem hajt...A másik clematisom is elhalt, az halvány lila volt, a kékek sem az igaziak idén...Több helyen is olvastam, hogy  tönkrement  ... Igazán a félárnyékos helyet sem tudtam adni nekik...Lehet hogy utoljára  mutatom a virágjait...és persze kérdés lesz e jövőre... szószerint is...







itt a másik szépségem, ami teljesen felnőtt már, és csak fent vannak virágok...és ugyan itt nem látszik, de tele volt virággal...Nekem sárgaakác..., mégha nem is ez a hivatalos neve...Egyik évben akkorra szél volt, hogy teljesen kitört..nagyon sajnáltam, de  szerencsémre , minden évben kell ki a magjából, és ápolgattam, így volt rögtön utánpótlás.




még soha ennyi virág nem volt rajta, a  levélkaktuszomon..Nagyon korán hozta a bimbóit, így sajnos a fólia sátorba maradt, mert egyik évben kivittem, másnapra mind az 5 bimbóját ledobta...mert akkor ép 5 bimbót hozott...


szépséges írisz, szeretem a jellegzetes illatát, sajnos másnapra már el is nyílt...


szeretem amikor így elfekszik, és még a régi hagyományos írisz.






megint fa visszavágás történt, rettenetes nézni, hogy a kopasz ágak csak úgy vannak...de itt látható a fészek miatt meghagyták a fa tetejét.



és ami már így tele levéllel...

Egy kicsit össze-vissza bejegyzés lett, de köszönöm aki velem tartott, és betért olvasni...
Köszönöm a figyelmet...

10 megjegyzés:

  1. Nálunk is sok fát így újítottak fel, először furcsa volt, utána 1-2 évre rá bő lombjuk lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most ez nagy divat... nem mindenhol válik a fa javára...Ilyentájt "lidérces" hatást kelt a fa látványa..Egy kiszáradt fa, vagy télen még szép is lehet, sőt szoktam fotozni is, mert szépséges, de ilyenkor rossz látni...

      Törlés
  2. A Clematis nálunk is nagyon megviselt IDéN, akkor ez általános lehet. A fagyok... Az embert akkor is elszomorítja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyre kevesebb a virágom, nem ültettek helyére már mást, sokszor eldöntöttem már, most ugy is van...Belefáradtam, amikor fontos lenne velük bíbelődni, öntözni, ültetni, egyszerűen nincs ídőm rá... sínylődnek...A munkámat is sokszor megérem megcsinálni.

      Törlés
  3. Szerettem ezt a színes "össze-vissza" bejegyzést! Megcsodáltam az így is szépséges klematiszodat. Egy ilyenre nagyon vágyom még, és sajnos lenne is helye, mert az egyik rózsafuttatónál az enyém is tönkrement.
    Nálunk a lilaakác indult így, azt hittük hogy kipusztult, de aztán összeszedte magát, kihajtott. Úgy látom, hogy a te klematiszod is így fog tenni. Szurkolok, hogy életben maradjon!
    A levélkaktuszod csodaszép!
    Itt nálunk a vasgyári temetőben volt nagy fakivágás, de leállították a madárköltés miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm mancoka..Sokszor nem tudom eldönteni mit mutassak meg, mert személyemnek mind kedves, valamiért, másnak meg nem biztos, hogy egyáltalán értékeli, vagy tetszik.,mégha magamnak írnám, akkor is fontos, és jó a visszajelzés.
      A kapuban beszélgettem valakivel, mikor is egy egész madár sereg szállt a fánkra, de olyan nagy hanggal voltak, hogy alig hallottuk egymást, akivel beszéltem.közben mondtam neki, milyen aranyosak a madarak hallottad? mire ő, nem hallott semmit...van aki az ilyet meg se hallja, se látja...

      Törlés
  4. Az a fakivágás/felmetszés vagy minek nevezzem, hát brutális amit csinálnak. Azt a szerencsétlen fészket úgy ott hagyták csupaszon, csak csóválom a fejem, még nézni is rossz.

    Gyönyörű az a rózsaszín klemátisz, olyan szívósak, remélem azért még sok évig megmarad nektek, örömötökre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű, alulról elkezdték vágni az ágakat, és akkor vették észre, hogy a fa tetején van fészek, így maradt meg, szerencsére...Egyébként itt nem csak ez az egy fészek volt, minden fán, megszámolhatatlan fészek volt.Ez még a jobbik eset, mentünk a városba, és az útmentén visszavágták az összes bokros, susnyákos területet tavaly,Ne tudd meg milyen sírás, rikácsolás volt, madarak röpködtek, keresték a fészkeket...Aki kiadta a kivágásukat, el sem tudja képzelni, mennyi kárt tett, mert egyébként is madár védett/tájvédelmi/ terület...és ráadásul költési időben tilos mindenféle fa kivágás! Elvileg!
      Legyen igazad, a klemtissal kapcsolatban!

      Törlés