"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2022. november 19., szombat

eltévelyedtem, másfelé...

  Több mint 10 éve is ,hogy megtanultam angyalkát, csillagot,  karácsonyi,és egyébb  díszeket horgolni..csak ugy ontottam, minden családtagnak, barátnak ismerősöknek jutott..Aztán a kedvem alább hagyott és elhajóztam más felé... frovilitást, másnéven hajócsipét tanultam... hosszú évekig..Itt már azért kevesebb munka született mert más a  készítése az angyalkának,meg a többinek, nehézkessen ment...A keményités is macerás... Csak ugy zárójelben mondom, legalább 5 boltba volt apa mire kapott keményitőt.Idén még a hajócskák se voltak a kezembe, fáradtak, nehezek az ujjaim, igy aztán most újra horgolás felé vettem az útam.Csak hát az a tizenvalahány év alatt el is felejtettem a mintákat, hogy, hogy kell ezt vagy azt elkészíteni..Újra tanulás... Még keményités és a fej vissza van... majd az is lesz...

Most olvastam az fb-én...Szép kis díszeket készített valaki, feltette a kézimunkacsoportba, /sok van/, és szinte alig kapott tetszést rá, és kérdezte hogy benne van-e a hiba,  vagyis a dolgaiba... Nem... de ez van...és ez azért  említem , mert ép én is minden alkalommal ezt megélem...sajnos itt...és ezért kedvem sincs másnak se  irni...







köszönöm a figyelmet...

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lesznek az angyalkáid! Milyen jó ötlet, hogy külön horgolod a fejét! Nekem olyan mintám van, aminél a fejével kell kezdeni, én ott leragadtam.
    Megtapasztaltam én is a horgolásnál az érdektelenséget, fel is adtam. Tavaly készítettem egy csomó hópelyhet, de nem lettek kikeményítva, a dobozban várják jobb sorsukat. Valamikor régesrégen burgonyából készítettünk keményítőt.... az is feledésbe merült. Sok-sok hasznos dolog vele együtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rég olvastam, hogy egybe szokták horgolni az angyalka testét a fejjel..Én sosem, és én most olvastam róla először...Mindig külön készült, de volt dillemám...ha a fejet keményitettem, nekem eltorzult, nem volt szép, ha kihagytam... meglátszik, hogy nincs keményítve...Most azt gondoltam, gyöngy lesz a fej... majd kiderül... hogy jól gondolom e, vagy mégis vissza kell térni a fej horgolására.Nagyon sok burgonyát kéne lereszelni ahhoz, hogy keményitő legyen, ami elég a diszekhez... én mindig higitás nélkül használom... ez azért egyszerűbb mint előbb keményitőt késziteni...Van amibe jó a haladás...Én is sok mindent már elengedtem, nem csinálom már...és talán már értéke sincs már, eszmei...

      Törlés
  2. Minden kézimunkád elismerésre méltó. Csodás dolgokat alkotsz mindig.
    Az, hogy érdektelenségbe fullad egy-egy bejegyzés? el kell viselni/fogadni, mert ez a bloggerkedés szép lassan elmúlik, keményen fogalmazva: meghal. Az értékes, a sok munkával járó tevékenységeket már nincs aki értő szemmel nézné, épp ezért nem is tudja elismerni.
    S írod, neked sincs kedved másnál kommentelni, tudod én már tapasztaltam, hogy ha én nem írtam egy darabig xy-nál, ő sem írt nálam. Az az illető így működött. De már nem foglalkoztat ez sem. Azt hiszem, az ilyen "apróságok" is veszik el az ember kedvét.
    Valami mégis hajtja az embert. Talán a mögötte lévő sok év, amit a blogolásba ölt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem az a lényeg, hogy tetszik e a kézimunka, vagy sem, persze az sem utolsó, ha van hozzászólás, egyáltalán van vélemény...Mert ha nem is sok, van olvasó...És ha mindenki csak olvasni szeretne, egyszer bezárul a kör. és nem lesz mit olvasni..Elmegy a kedve az embernek az egésztől..Sajnos én már rég megjósoltam a leépülést, és mindig van még lejebb...Van aki azért nézelődik, hogy kit lehet jelenteni(szerencsére kevés ilyen van)... tulajdonkép ez sem érdekel...Nem is vitatom, sokszor én is csak benézek, van e új bejegyzés,elolvasom, megnézem a sajátom ,és már megyek is, és azon vagyok, miért is töröm magam...Ahogy már többször irtad Te is, hogy vajon miért is irsz...
      Nekem is vannak ilyen olvasoim is... ha irok ir, ha nem .. hát nem ir....Fiam szokta mondani, "ilyen ez a popszakma"..
      Sokszor feltettem már a kérdést magamnak, hogy miért is irok még mindig, pedig már volt hogy csendbe maradtam...Próbálkozom,? provokálom? hátha valaki ir, akinek válaszolhatok...kb 3-4 blog van akit olvasok, mert mindegyik más, jó ott olvasni,mindig van ami tetszik..tanulni lehet a blogból..sok tanácsot meg lehet szivlelni, kilehet próbálni, él a blog...
      Lehetne még ragozni...

      Törlés
  3. Nagyon szépek, még mindig őrzöm az angyalkáidat, hamarosan ismét felkerülnek a karácsonyfára

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva...Én is minden ajándékot őrzök..

      Törlés
  4. Kezdő horgolóként nagyon tetszenek az angyalkáid, én is most készítettem néhányat ajándékba.
    A fejről: Én is külön horgolom, és próbálom nagyon keményen kitömni, így nem tapasztalom, hogy a keményítésnél deformálódna. Igaz, hogy nem keményítem kőkeményre és kicsit még utána is formázható.
    A blogról: Én is nagyon sok kézimunka fajtát kipróbáltam és a nagy szerelmem több éven keresztül a gyöngyfűzés volt. Volt/van egy blogom is erről, de évek óta nem nagyon foglalkozom vele (törölni sajnálom!), mert a facebook elhódította a blogolást, és ott nem érzem magam igazán jól. Szerintem más is így van vele, és ezért nincsenek nagyon megtekintések, vélemények.
    Hajóscsipkét valamikor tanultam, de sajnos elfelejtettem. Most tűvel próbálkoztam, de nem nagyon vagyok elégedett, karácsony után megpróbálom hajócskával. Az a baj, hogy nem találok senkit, aki oktatást vállalna ilyen újrakezdőnek, mint én.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm hogy irtál... Nos... Tizen valahány éve tanultam az angyalka , hópihe és hasonló mintákat horgolni... Nekem egyszerűen nem tetszenek a fejek keményitve... nincs semmi különös... benne, idén gondoltam egyet, hogy gyöngyök lesznek a fejek, pláne hogy van belőle, mert volt egyszer más ötletem, ahhoz vettem nagyobb gyöngyöket...Szinte újra kellett tanulni, mert az elmúlt tizen valahány évben nem horgoltam angyalkákat, minden erőmet a hajócsipkére összpontositottam, persze más kedvenc kézimunka mellett...Akkor csináltam hajócsipkés angyalkákat,is, azóta se... most újra megpróbálom..nagyon nehezen tanultam meg... Egy biztos, hajóval szebb munkákat lehet produkálni...és nem én mondom... Én is tűvel akartam tanulni, de aki megtanitott nem tudott tűvel dolgozni, csak hajóval... igy aztán maradt a hajócska...Én is vagyok az fb-én sok csoportba, de csak olvasási szinten... viszont a saját oldalamra fel teszem az itt látott munkáimat is, de rövidebb kivitelbe... Sajnálom hogy abba hagytad a blogot te is... nagyon sokan...Nagy álmom volt hogy megtanuljak gyöngyhorgolást... nna az viszont sajnos nem megy... Egyenlőre feladtam... Majd a blogod át böngészem...Nem tudom az országba merre laksz... vannak szakkörök is... nekem ez sem jött be...Rengeteg videó is van, nekem nem volt segitség, próbáld meg, hátha segit...persze a személyes találkozó az igazi...

      Törlés