"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. május 23., kedd

Kertről.

 El vagyok maradva, levélirással, ami fontos lenne, és egy csomó mással is,  bent is kint is, de egyszerűen nincs rá időm., vagy mire oda kerülök, nincs már energiám..Rég foglalkoztam ilyen keveset a kézimunkákkal is, ami engem kikapcsol, feltölt-tenne...Este meg várom hogy , aludni lehessen...

Akartam mutatni a kezdést, a magvetéseket és  a történeteket, de akkor nem mutattam, majd potlom tán..Lényeg a lényeg, nagyon rosszul indult minden,Nehezen sikerült a  másik sátorból a kihordás, hogy üres legyen.A hideggel kedődött minden... rossz volt a föld... a magok csirázása... kétszer vettem magokat, egyik földböl átültettem a másikba, hátha... beindul... semmi... a 30 magból 3 kkelt ki a sziklevelélről én vettem le a mag héját, mert képtelen volt magátol... közel 1000 forintos mag...ez spéci paprika mag...De volt  15-20 darab mag is egy tasakba drága pénzért.Felháboritó hogy milyen szemetet árulnak ...A többivel sincs nagyobb szerencsénk...A kifejtő  babból talán  pár kibújt, azóta áll... a hajnalka úgy szintén... Elkezdtük a kiültetést, vagy- vagy alapon...és szépen elkezdett helyre jönni... és beindult a nővekedés is egy- egy fajtánál...Soknál még mindig a sziklevélnél tartunk..mi lesz belőle... csak úgy megjegyzem, a mezőgazdasági "ág",  kötelezni akarta a termelőket a gyári magokra, hogy könyvet vezessenek róla...hogy ez most működik e nem tudom, mert mi virággal foglalkoztunk, ránk sok minden nem vonatkozott...Hogy vissza térjek a magokhoz, és a termelőkhöz, nem véletlen a gazda maga fogja fel a magokat., csak itt fent áll a keveredés, elfajzás..., nem az lesz ami volt...Én véletlen tettem el paprika magot, azt sem tudom milyen fajta, rég lekörözte a gyárit, persze nem volt kunszt, hisz sok ki sem kelt...

Nagyon sok kép készült, csak úgy ömlesztve teszem fel... időrend se... lesz... A kezdést majd mutatom, mert úgy érzem mi mindent megtettünk...Java tegnapi kép és mai... ugy gondolom a legjobb alkalom, hogy  mutassam, milyen sokat dolgoztunk... örülünk hogy eddig eljutottunk, ha várok a bejegyzéssel elmúlik  a " varázsa"

Aki  olvas, tudja, nagy madár barát  is vagyok... de most kezd betelni a pohár Az érő epret mind lezabálják a rigók...Olyan pofátlanok, hogy a lábam előtt matat...































folytatás  is lesz...


6 megjegyzés:

  1. Ó, hát nektek sok szép mindenetek van! Mi sokkal kisebben próbálkozunk, de ilyen még nem volt, hogy az a kevés mag, ami kikelt, annak is a fele (paradicsom), vagy majdnem az összes (uborka, paprika) elpusztult a kiültetés után, úgyhogy vennem kellett egy csomó palántát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélhetőleg azért neked is lesz paprika és paradicsom... Én nem vettem..inkább szenvedtem ... majd irok róla, mert a kezdetről is vannak fotok...Köszönöm hogy itt vagy... esetleg van blogod is? ha van ... irj róla légyszives...

      Törlés
  2. Vera, ezt a hosszú fóliást nézve a tele veteményekkel az az érzésem támadt, ezzel majdnem annyit melóztok, mint azelőtt. A fotókat elnézve nem rossz a helyzet, olyan szépnek látom, elevenek, megerősödik majd, itt a jó idő rá, meglásd annyi termésed lesz, hogy nem győzöd elrakni😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól érzed...Nem egy fólia, hanem kettő. van.....Azt hiszem kicsit túl léptük a határokat...Tavaly is nagyon sok volt, és csak egy sátor mentÜgye az első széria vetés nem kelt ki... vetettem újra..és azért az első is beindult jóval később, de kevesebb maggal, de addigra már sok lett a palánta......eldobni sajnáltuk... még mindig van palánta... majd mesélek... Már most fáradt vagyok, fáj is mindenem...

      Törlés
  3. Ebből a kukoricából én is vettem, de egyetlen szál se kelt ki.
    Horror ára van a palántáknak. Talán ezzel is magyrázható.
    Vera, én szép erős paradicsomokat látok, azok még gyönyörűek lesznek. A paprikák, hááát, akárcsak az enyémek. A többiek nálad szépek.
    Már nem is mondom az én kínomat, faladtam a vateményest. Ennyi volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akarom elkiabálni, kelt ki a kukoricából... ha megmarad és nagyobb lesz fotozom...De egyébként felháborit hogy ilyen szar magokat árulnak...akivel beszéltem, panassz van a magra..Nem véletlen tettem el a papirokat is... bizony gondoltam irok nekik....gondolom csak magamat húznám fel vele, talán annyit nem is ér...Multik... azt csinálnak amit akarnak...Ép tegnap akadt ki Ernő, a kutyakonzerven... nem olcsó, a fele lé... Lé-t én is tudok ügye csinálni?
      Hihetetlen hogy mennyire beindultak a paradicsomok.. van egy fajta, amibe már látom a bimbot...A paradicsom és a paprika nagy része azért fólia alatt van, hiába a nyitva a hátulja... más mint a szabadégen...oda is került, majd kiváncsi leszek...A zödbab is mutatja a bimbóit... viszont retket soha többet nem teszek a fólia alá... csak a levél nől a gumó nem...

      Törlés