"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. szeptember 5., kedd

....pihenősnap 2.

 Sokáig hezitáltam, megí


rjam e... talán túl személyes, mert teljesen rólam szól... amit megtapasztaltam, mert vagy 6 órát töltöttem a sürgősségin..Egy percig sem gondoltam, hogy egyedül leszek a problémámmal, vagy hogy Körülöttem fog forogni mindenki... persze én is...

Már egész héten fájt szinte minden nap a fejem ,hányingerem volt ,olyan általános lehangoltságban, szédülősen voltam...Ráfogtam a frontokra, hisz volt is bőven...Pénteken már elég rosszul voltam,  már ép ideje volt vérnyomást mérni is... eléggé magas is volt, de gondoltam, majd lemegy...Annyiba is hagytam, földbe dugtam a fejem, és nem mértem többször, mert nem akartam rajta pánikolni.

Szombaton még jobban elkapott a rosszullét, 200 felett volt a vérnyomásom, többet aludtam és feküdtem, mint amennyit fent voltam...Erősködött Apa hogy igenis mérni kell egyet, 220 volt, adott nyelv alá való vérnyomás csökkentőt. Délután már annyira rosszul voltam, hogy fel sem tudtam kelni, addigra már 244-et mért  Apa, felese tréfa, hívta a mentőket... Újra kaptam, nyelv alá valót. Pár perc múlva a mentő is itt volt, udvariasok voltak, nem szaporítom a szót vittek...szirénázva... Döbbentem láttam , hogy a váró telis tele volt ülő, fekvő beteggel.. A karszalag is hamar a kezemre került... majd elücsörögtem két órát, de lehet hogy többet is, mire vittek vérvételre és ekg-ra...Ott ép az élményeket mesélték egymásnak, így sok idő rám nem volt, de a vért levették és az ekg -ét is megcsinálták...Nagyon jól érezték magukat, néha kérdeztek, de mivel jó nagy hanggal voltak, igy nem sokat hallottam abból, amit kérdeztek tőlem... de senkit nem érdekelt hogy nem válaszoltam...Az hogy nem segítettek felkelni, lefeküdni és újra fel kelni, már meg sem lepődtem. .Újra  kitoltak, és újra várakozás, a drnőre...Jött a fiatal ember vérnyomást mérni... többször is.. Ott  ült mellettem egy fiatal ember, verte a víz rendesen, lába térdig bekötve, két mankóval... jött egy beteg szállító, töltött magának inni valót, közben szólt a férfi, hogy esetleg egy pohárba töltene neki is inni, a válasz, az volt, hogy ... mutatott a levegőbe, hogy ott van pohár menjen el... és ott hagyta...Természetesen volt nagyon rendes betegszállító is, a nénit elkísérte az illem helyre, szépen beszélt vele, segített neki... Volt időm nézelődni... bőven belefért a 6 órába. Minden óra végén 10 percre jöhettek be a látogatók.. Apa akkor kisért el a wcre...inni töltött. Nagy sokára bevittek a drnőhöz, aki kikérdezett, ezt most nem is részletezem, mert nem ez a fő témám...És elkezdődött a kezelés.. Nem tudom hányszor kaptam tablettát, kanünbe folyékony vérnyomás csökkentőt, csak nem akart lemenni... Sokszor meg kellett ismételni...Szerencsém volt, mert nagyon rendes drnőhöz kerültem, aki  mindent elmagyarázott, elmondta a teendőket... Udvarias,  volt...

Végül sikerült levinni, nem teljesen, de nagyon igyekezni kellett, ha nem akartam reggelig maradni, mert éjjel 1 órakor le áll a rendszer... frissít Mindenki csinálta a dolgát, úgy ahogy... de amit látunk a tévében , messze közelébe sincs az ellátásnak...Sajnos  nem most voltam először a sürgősségin, de ha nem muszáj kerüljük el.. Akár hogy is nézzem... a legrosszabb hogy kiszolgáltatottak vagyunk...tudom nekik  csak munkahely.. Az ember elvárja, hogy rendesen beszéljenek velünk...Igy nagyon hosszú lett, a bejegyzésem, lenne még mit hozzá tenni... de nem teszem.. Remélem nem mostanában kerülök a kezük közzé...

Itthon sem megy minden simán... de rajta vagyok hogy újra visszaálljon normálisan  a vérnyomásom...

11 megjegyzés:

  1. Ó, Istenem, még olvasni is rossz volt, nemhogy átélni! Borzalmas! Ez a világhíres egészségügyünk! Jaj, csak oda ne kerüljön az ember!
    Drága Vera, gyors jobbulást kívánok neked!

    VálaszTörlés
  2. Sajnállak hogy mindezt átélted, mert ezt olvasva az én vérnyomásom is felmegy! Sürgősségi ellátás tekintetében tudnék mit írni én is mikor a férjemet vittük oda de inkább nem fokozom. Valamit mondtak azért hogy mi okozta a kiugró vérnyomást vagy talán az időjárásra fogták ? Vagy 2 hete nekem is felment a vérnyomásom nagyon fájt a fejem és lázam volt pár napig diétáztam mert a gyomrom is rossz volt. Nagyon vigyázzál magadra további gyógyulást kívánok otthoni körülmények között!

    VálaszTörlés
  3. Hűha, hallod amit leírtál, nem semmi! Tökéletes kép a magyar egészségügyről. Hihetetlen... Annyiszor átéltem már én is ezt a sürgősségi várakozást, tisztán látom magam előtt a kálváriádat. Órák hosszat ülni, várni az eredményre, az orvosra...
    Én tudod mitől vagyok mindig kiakadva? Mikor látom kettesével sétálgatni az asszisztenseket, ide oda járkálnak, kis kávés csésze a kezükben vagy egy papírlap, ha kérdez valamit az ember tőlük, a válasz: nem tudom, várni kell stb. Mindig azon törtem a fejem, hogy vajon hova mennek olyankor? Az eredményeket nyilván számítógépen adják meg... Volt már mikor este 9-től hajnal fél négyig vártam úgy, hogy csak felvették az adatokat, vért vettekmeg egy rezidens kikérdezett.
    Vigyázz magadra, minden munka megvár, pihenj most. Teljes gyógyulást kívánok! Ölellek 🤗

    VálaszTörlés
  4. I hope you get your blood pressure under control soon and don’t have to visit the emergency room again.

    VálaszTörlés
  5. Sajnálom, hogy így jártál, máskor menj időbe, talán jobban tudod viselni a várakozást.Gyógyulj meg hamar!

    VálaszTörlés
  6. Sajnálom, hogy ilyen rossz élményben volt részed. Már jobban vagy? Nagyon vigyázz magadra, az egészség a legfontosabb, a többi megvár.

    VálaszTörlés
  7. Ez borzalom és borzalom az egész sürgősségi is.

    VálaszTörlés
  8. Mielőbbi gyors gyógyulást ! Vigyázz magadra , pihenj sokat a munka megvár ! Csak egészség legyen !

    VálaszTörlés
  9. Az első bekezdéshez: biztosan anno nagyon naív voltam, de én komolyan feltételeztem, hogy ha az embernek baja van (és én nem annyira szeretem a törődést, hogy ezt tettesem) segítenek jószándékkal, segítőkészséggel is. (Pl. ha az ember már képtelen ülni, lefektetik, visznek neki vizet stb. - ilyesmire gondolok.) Ezzel szemben azzal szembesül az ember, hogy olyankor amikor egyébként sincs sok erő, még több kitartás, türelem kell.

    VálaszTörlés
  10. Vera minél előbbi gyógyulást, jó vérnyomást kívánok Neked! Az egészségügyről csak két szó: döbbenetes káosz.

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm a jelzéseket... Egyébként azt gondolom, mindenki érzi az egészségügy hanyatlását...Szerencsére nem sűrűn kerülök a sürgősségire, most sem akartam menni, sőt a vérnyomást sem engedtem mérni, hogy ne stesszeljek rajta, de miután egész nap elfekvős voltam, így a párom nem hagyta annyiba, mert agyvérzés veszély is lehetett volna belőle.../hiába szedtem a gyógyszereket és a pót gyógyszereket is/ És nincs olyan , hogy máskor menjek időbe..,Nincs magyarázat hogy mitől, de a legvalószínűbb hogy a frontok, és a pajzsmirigy, mert érzékeny vagyok rá..és nem kicsit, az hogy milyen idő lesz, az teljesen mindegy... Elég nehéz sajnos megküzdenem a sok fronttal, hősséggel, meg egyáltalán...

    Igazából a sürgősségit szerettem volna érzékeltetni hogy mi vár arra aki oda kerül... és milyen megpróbáltatások várnak rá...mert nem mindenki aranyos, és nem mindenki szívélyes...
    Köszönöm a figyelmet...

    VálaszTörlés