"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2018. november 12., hétfő

Próbálkozás a gyönggyel 1-2 rész.

2rész...Vettem apró, állítólag kása gyöngyöket, hogy csak gyakorolni tudjak..Tű gondot most nem is említem...hogy milyen nehéz felfűzni...Tudom van gyöngy fűző tű... majd kell beszerezni, most ez lenne a legkisebb gondom vele kapcsolatba...Alig van két egyforma, lapos,gömbölyű... ahány darab annyi féle gyöngy..De még ez sem akadály volt számomra...hanem a horgolása...Ferdén kéne menni a gyöngyöknek...de nekem nem...Életem első ilyen horgolása...ennyit sikerült napokban  meghorgolni, még sem vagyok elégedett...
Lassan kényszer pihenőre megyek... lehet gyakorolni, de nem biztos hogy lesz rá idegem...Addig nem nyugszom, igy egy karkötőt nem sikerül össze hoznom,elfogadható állapotban...








1 rész...Nehezen tudok feladni...Sokáig próbálom a dolgokat megoldani, ritkán van hogy feladom...Nem bírom a kudarcokat "ilyenkicsiben".
Most is igy van, már, már azt hittem, nem vagyok képes rá, hogy pár centi  gyöngyöt meghorgoljak...Vért izzadva, csálén, részeges sorral de sikerült...Nem nagy  dolog, nekem mégis ..talán majd lesz jobb is, egyenlőre ilyen nagy gyöngyökkel próbálkozom, talán ráérzek a milyen és a hogyanjára...Már lekopott a körmöm és a bőröm,abba is kellett hagynom, mert annyira fájt az ujjam...

Az első látható lépések...kicsit részegen,de az enyém...






és a következzőőő.....





nos..... ez számomra nagy előrelépés,mégha nagy szavaknak is tűnnének...Tudom, hogy ez még messze nem az igazi, és hogy ezek tanuló darabok.Túl nagy gyöngyök...ezt javasolták, mert ezeket a gyöngyöket lehet látni...Az is igaz, ezek a gyöngyök sem az igaziak, mert két egy forma nincs köztük...ezer sebből vérzik....de az enyém...A fonal sem a legideálisabb, de 10-es  fehérem nem volt itthon, én pedig mindenáron megakartam próbálni...Persze még a karkötő álom messze van, de remélem, nem elérhetetlen a számomra.

///Ez a bejegyzés is régebben íródott... majd hozzáírtam a második részt...//

7 megjegyzés:

  1. Alakul! Jó lesz az a végén, gyöngyök válogatásához minden konyhai eszközt bevetettem, tésztaszűrők különböző szitákat és minden kisebb, nagyobb lyukakkal ellátott eszközt. Végül rendeltem japán gyöngyöt, viszont még nem használtam.Vigasztalásul mondom az enyémek is ilyenek voltak a kezdetekben, most sem sokkal szebbek, de hagyok időt magamnak a tanulásra.

    VálaszTörlés
  2. Mindíg is tiszteltem a kitartásod, folyton új tanulásod ! Látni, hogy a sok próbálgatás meghozta az eredményt ! Csak így tovább . :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vera! Azt hiszem, a technikával nem lesz gondod, én egészen másban látom a problémát. Mégpedig abban, hogy valószínűleg kínai kása gyöngyöt vásároltál, ami még véletlenül sem egyforma. A legmegfelelőbb erre a cseh kása gyöngy, teljesen egyformák a szemek. Kezdetnek a cseh kása megteszi, később aztán át lehet térni a még minőségibb japán miyuki kása gyöngyre, bár ez sokkal drágább.

    Írtam Neked e-mailt is! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy és kitartó :)

    VálaszTörlés
  5. De sikerült! Gratulálok a kitartásodhoz!

    VálaszTörlés
  6. Én csak bámulok néha, hogy miket készítesz. A tizedére se lennék képes. Ez a "gyöngyözés" - hát ez meg aztán a vég.Semmiképp nem mernék/akarnék hozzáfogni. Pedig végül szép lett...

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok a megjegyzéseket!Én is más kitartásán, akaratán elcsodálkozom, hogy nna ezt én nem bírnám... más meg tudja...Ezért is jó hogy olyan sok félék vagyunk, és mindenki mást tud, mást csinál...

    VálaszTörlés