"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2021. augusztus 24., kedd

Háromnapból,egyik...

  Csak úgy elindultunk...Ezer éve nem sétáltam, nem tettem meg hosszabb távot..Ez is rövidre sikerült...Alig bírtam menni...de próbálkozom...Nem sima terep..jó kis emelkedős Pécs.hamar vissza is fordultunk, közben kiderült  órákkal később lett volna program, ezt mi nem vártuk meg, ráadásul a tömeget is kerültük...nagyon meleg volt, és a burkolat , térkő csak úgy ontotta a meleget...Nekem nem tetszik. A második nap már jobban sikerült, jobb képek, többet mentünk "felfele".A természet nekem jobban tetszik.Ép a napokba olvastam és láttam videót Juhász Árpádtól...Mindig nagyon szeretttem hallgatni ahogy előadásokat tart, ahogy beszél,  okos dolgokról beszél, és mégsem figyelnek rá...És ott is az jutott eszembe, Pécs főtere és környéke egy katlan,és csak ontja a forróságot.... 

/Ez most egyébként nagy divat lett, vesznek egy házat, mindent, de mindent kivágnak, térkő, kavicsok.../, ne kelljen levelet söpörni, ne kelljen fűvet vágni, kiírtani mindent...















ez már hazafele...már sokszor irtam, hogy mikor hazaérünk, milyen sok fokkal hüvösebb van, mint a városba...


Juhász Árpád, geologus...

Öngyilkos lépés a települések tereinek letérkövezése!!!
Juhász Árpád geológus az állami televízióban a legutóbbi hőségriasztás kapcsán a következőket mondta:
„…ha csak abban gondolkodunk, hogy egy főteret nem műkövekkel, térkövekkel díszítenek föl, hanem ott meghagyják a fákat. Mert sajnos az utóbbi években divattá vált, hogy gyönyörű térkövezett központi terek vannak vidéki településeken. Ez egy öngyilkos lépés, mert ez úgy felerősíti a felmelegedést egy adott településen, hogy az olyan öregemberek, mint én, hullanak, mint szilva a fáról. Mert egyszerűen nincs meg az a hűtőhatás, amit az árnyékot adó fák jelentenek.
Én ahol lakom, mondjuk a 2. kerületben, ott is azt látom, hogy jön egy új építkező, és az első dolga, amit csinál, hogy kivág minden létező fát, ami azon a telken volt. És lehet, hogy amikor kész az építkezés, akkor egy kis satnya tuját elültetnek, azt gondolván, hogy ebből még valami lesz.
Lesz, majd az unokáknál, és az is semmi ahhoz képest, amit egy 80-100 éves fa kivágása jelent.”
https://www.youtube.com/watch?v=8VC-XryEulM

11 megjegyzés:

  1. Drága Vera, ott sétáltam veletek 🤗 olyan jó ismerősként nézni a városod! Mennyivel nagyobbak a növények azokban a téglalapokban, mint mikor mi láttuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kell hagyni azok a virágok gyönyörűek...hogy tudták igy életbe tartani...egésznap süti a nap, a térkő meg minden mint a kattlan és a virágok meg egyszerűen csak úgy vírítanak!Persze szép város Pécs ,én más szemmel látom, mint a túristák, persze többet is látnak Pécsből mint én...láttam egész életem során...Mikor a képeket készítettem gondoltam is Rád, hogy biztos reagálsz majd rá..Köszönöm.

      Törlés
  2. Yes, leaving the vegetation is much more sensible than paving!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép helyen sétáltatok! Pécs nagyon szép város, de sajnos csak az emlékeimben, mert régóta nem jártunk ott.
    Ez a térkövezés, kavicsozás az én szememet is nagyon bántja. Sajnos most ez a divat vagy hóbort, pedig mennyivel másabb egy természetes hatású park. Én maradok a "hagyományos vidéki kert" stílusnál saját képre igazítva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a mostani Pécs, nekem nem tetszik..a régi sokkal jobb tetszett. Egyébként nagyon kiesik a város ez a része, igy háttttttttt legalább 9-10 éve nem jártam arra..A városba nem lehet felmenni autóval, igy aztán meghatározó,hogy mennyit és hova menjek..Szerencsére amerre járunk, azért autóval lehet menni és mindent el is lehet intézni, vagy venni...A másik... meg különben sem vagyok mászkálos típus,a virus miatt meg pláne.

      Törlés
  4. Vera örülök, hogy már ennyire jó erőben vagy, hogy Pécs belvárosában egy ilyen szép sétát tudtál/tudtatok tenni.
    További jó egészséget kívánok Neked szeretettel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Andrea,én meg morcos vagyok, mert ép hogy nincs erőm, de próbálkozom...Mikor jössz?

      Törlés
    2. Előbb-utóbb lesz erőd, a Te kitartásod csakis előre visz!
      A kérdésedre egyenlőre nem tudok válaszolni.(

      Törlés
  5. De jó látni, hogy egyre jobban erőre kapsz ! Sok sikert a további lépésekhez !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak erőlködöm...de igyekszem.és köszönöm

      Törlés
  6. A mi főutcánkba se terem sok fa, sajnos. :-(
    Lakótelepünk tömbjei között már szép nagy árnyas fák vannak, legalább zöldet látunk az ablakból, mert a forróságon nem segít. Pár kilométerre van az üdülőtelep, ahogy kerékpárral megyünk szinte érezni a hőfok különbséget. Húzom halasztom a klíma beszerelést, de kénytelen leszek, ez a mostani nyár is pokoli meleg volt, képtelenség éjjel pihenni.

    VálaszTörlés