"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. november 11., szombat

Egy kis retro, régi dolgok

 Igazából nem szoktam párhuzamot hozni a mostani és a régi dolgok közt, hisz  egész más minden.


Egész véletlen találtam rá "gyerekkori"  kedvenc édeségemre...Több is van, de sajnos ritkán jutottam hozzá, írtam már róla, nagyon szegények voltunk, apám kitalálta hogy nekünk nagy igazi nagy kertészetünk lesz, igy aztán minden fillér a kertbe ment, nem igazán jutott nekünk a jó létből,.jjjó nem éheztünk, de hús nem volt az asztalon. Most nem is akarok róla írni, nem ez a témám, de ha gyerekoromból előkerül valami retro, megveszem, kíváncsiságból.. Igy találtam rá a télifagyira...Kinek volt még kedvence? Két féle is van



belőle... most is imádom...DE hogy a filléres fagyi közel 200 forint legyen......Az íze úgy érzem megmaradt...Dunakavics, franciadrazsé, mogyorós csoki, zizi, ami ugyancsak közel a 200 forinthoz, frutti, ami maomához hasonlit, más a név... naná az ár is..........bocskorszíj  ami ánizsos volt. Panni csoki ami avas is volt talán.. akkor .Most próbálom bepótolni a kis régi édességeket, amit imádtam...

Meséltem, nem rég voltunk háznézőben, a berendezésről most nem is írnák, minden szuper(előbb is voltunk új háznézőbe, ott is minden szuper, legmodernebb minden)  egyedüli határ a pénz, inkább a gyerek játékokon csodálkoztam,  a mesekönyvek, és úgy minden... Micsoda nagy változáson  mentünk át...Nem szeretem a boltokat, nem szeretek boltból ki, boltba be... programokat, így aztán rácsodálkoztam egy-két dologra. Ráadásul általában apa vásárol, annyira utálok vásárolni menni. Minden kornak meg van a maga divatja, divat színe.. Én valószínű régimódi vagyok, szeretem a megszokott régi dolgainkat, mindenhez egy emlék, egy történet tartozik  ha elromlik kicseréjük, ragaszkodóm  a megszokotthoz de ,... de azért mert divat és követni kell és új kell ... azt már nem...


5 megjegyzés:

  1. A téli fagyit imádtam 😄😋 de tudod miért voltam odáig? Emlékszel az pályaudvarokon lévő utasellátóban kapható csokis rúdra? Huhhh, két pofára faltam, isteni volt a krém benne. 😋😋 Nekem már most nem olyan a téli fagyi íze, a régi finomabb volt.
    A francia drazsét is szerettem, a Tiszakavicsra emlékszel? Az volt még a kedvenc, meg a Korfu szelet, meg a....sok minden🤭🤭
    Nem követtem én sem túlságosan a divatot, az új módit. Mindig úgy öltöztem, ahogy nekem tetszett. A házból sem dobtunk ki azért dolgokat, mert már nem mai divat szerinti. Nekem még van szekrénysor és már úgyis marad, azért nem hajítok el egy valódi tölgy szekrényt, hogy gardróbot csináltassak helyette. Mi jól érezzük magunkat így és azt hiszem ez a lényeg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csoki rúdra nem emlékszem, de a krumpli pehely? ez volt a neve? Ha hozzá jutottam, az egész zacskóra valót képes voltam megenni, annyira imádtam, és csak ott a Restibe a pályaudvaron volt, oda kellett menni érte.Olyan zsíros, vagy olajos volt a kezem tőle, de az sem érdekelt. Nem dunakavics volt? Mogyoró volt, cukros mázba...A Korfu szerintem már később volt.. Nem rég olvastam, valaki kereste a Nebulót... nem tudom emlékszel e rá.. Létezik ma is, maszek készíti, kilós kiszerelésbe, kb 4 ezer forint...jaj de szeretem azt is...

      Törlés
    2. Volt tiszakavics is, az is kívül színes cukormázas volt, de a belseje zselé szerű, különböző gyümölcs ízekben.
      Tudom mire gondolsz, az a krumpli ropogós, hogy mi volt a neve? 🤔Nem emlékszem 🤔
      A Nebuló abszolúte nem rémlik 😞

      Törlés
  2. Megnéztem a Nebulót, így már tudom😍😍 majd beletört a fogunk néha 😄

    VálaszTörlés