"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2023. november 26., vasárnap

szerintem...

Szerintem megérdemel egy külön bejegyzést, amúgy meg semmi érdekesség nem történt mostanság...De örülök hogy úgy döntöttem, mégis csak behozom a karácsony kaktuszaimat. Pár héttel ezelőtt blogbarátnőm kérdezett a kaktuszról, de sajnos választ nem tudtam mondani, mert akárhogy próbálkozom e szépséges virágokkal  majd nem hogy kinyírom őket...Alig tudom életbe tartani őket...Ha öntözőm, az a baj , ha nem az... Egy biztos nyáron ki kell tenni a szabadba, olyan helyre ahol mi szabályozzuk a vizet, ne legyen  tűző napon, és árnyékba se...7 cserép van, ebből majd mindegyik hagyott el a hajtásaiból, nem is keveset, van olyan hogy csak egy hajtás van a cserépbe, és lóg a virág most rajta..

Akkor azt mondtam, kérdés hogy be hozom e, mert annyira csúnyán  néznek ki. Már másnap mintha kicserélték volna a cserepeket, úgy kihúzták magukat a hajtások, következő nap elkezdtek hízni a bimbok. Ami megmaradt ,több  bimbót, majd virágot hozott, hogy akasztani se lehetne többet rá... Az egy szálasokon is van virág...Nem szaporítom a szót... jó döntés volt, hogy megkegyelmeztem nekik, most aztán egész télen megint játszhatunk, hogy sok a víz, vagy kevés

Nehéz fotózni, mert a virágok lefele lógnak, nem szabad forgatni, mert ledobálja a bimbokat, és nem nyíliik Szokásomhoz híven rengeteg fotó készült...




















10 megjegyzés:

  1. De szépek!!! Nálam sem marad meg a kaktusz, már feladtam. Szerintem ne locsold, esetleg nagyon ritkán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm... nem csodálom, hogy feladtad.. Én csak azért próbálkozom velük, hogy legyen a lakásba valami virág, mert ezt nyáron kiteszem, a rolók le vannak engedve egész nyárra...nem maradna meg semmi...Ilyenkor meg kell a szememnek valami zöld virág...

      Törlés
  2. Gyönyörűek! Nálam is sok elpusztult már. Most csak egy fehér van, de ez több éves. Ennyi virág még sosem volt rajta! Féltem is, hogy mind le fogja dobálni, mert elég későn hoztam be. Mikor eszembe jutott, már tele volt bimbóval. Szerencsére nem dobta el őket, de sajnos, nagyon rövid ideig élnek a kinyílt virágok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos nagyon szép, nekem is van fehér is, az is most nyílik, de azt húsvéti kaktusznak kaptam, mert ügye van húsvéti kaktusz is..de ő nem tudja, erre most nyílik. Nekem is volt már rajta bimbó tartottam is , hogy a bimbokat ledobja, de nem, de majd ami ezután jön új bimbók
      , azok már beszáradnak valamiért

      Törlés
  3. Nagyon szépek! 😍
    Nagyon szeretném én is, ha lenne, de már nem kísérletezek vele, mert sorozatosan kinyírtam őket. A dilemma, mint ahogy te írod : locsoljam, ne locsoljam?
    Gyerekkoromban Nagymamámnak volt egy gyönyörű ciklámen színű, az karacsonyra mindig borítva volt virággal, pedig akkoriban se táp, se semmi extra nem volt nekik. Valamit nagyon tudott Nagymamám, mint annyi minden mást is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm.. Mindenhol olvasni, hogy mennyire i, génytelen. .ez ami nem igaz...Régen akkorák voltak
      hogy átölelni se lehetett, ezek meg vannak hajtatva, és ha jó láttam, rá van oltva egy tözsre.és ezért nem marad meg, .Többet is szétszedtem, nem a levél gyökeres, hanem volt valami kis törzs féle..
      Lehet hogy nincs igazam...
      Egyéként nem rég olvastam valahol, hogy ezek a virágok a vadonba is más növényen élősködnek.

      Törlés
  4. Csodaszépek! Nagy kár lett volna őket kint hagyni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem is... nagyon összeszedték magukat, most aztán egész télen élesztgethetem , hogy ne hogy elpusztuljanak. Jó kiszúrtak velem, mert már elköszöntem tőlük...

      Törlés