"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. február 6., csütörtök

konyhából

Úgy látszik, ki vagyok éhezve sütire..Elég "sűrűn" készül, "fátyolos felhő".Fahéjas kelt süti. Kicsit tértem el  a "mintától", így ép pont jó...A kalács sütő edényből még első alkalommal kisült, de úgy hogy egy- két szelet egyszerűen kiesett sülés közben a formából, menet közben tettük át a tepsibe..Azóta eleve ebbe  teszem,,,és így is nagyon finom, szeleteire esik...Volt már szó a fázis fotókról, meg amúgy maga a sok fényképezésről..Való igaz, én sok képet készítek, legyen az akár kézimunka, vagy süti, vagy kedvencek...Nem tudom akkor megnézni jó e a fotó, így több fotó készül, több oldalról..Megnéztem,egy-egy hónap, 300 feletti fotó készült,.Kis gépem van, ezért nem igazi profi fotók...és persze nem véletlen van a fényképezés oktatás sem...Lényeg azért látszik..

.recept ami alapján készült

fázis fotók






ééésssss nem véletlen tettem a Vukos tányéra...Két lapos kistányér maradt meg... 40 éves..Nem csoda hogy szeretem a rókicákat.
                             💓💓💓💓💓
Ha már "öreg" "retro" tányéról tettem említést,.....még az nap mikor a süti készült, a gyerek is elgurult hozzánk, a "repülő" motorjával..Azért hivja igy, mert  most  lesz 6 éve hogy felborultak egy rendezvényen, a szervezés híbájából...szerencsére ép csak megusszták...Én soha nem szerettem  a motort, de nem tudok már ráhatni...Azóta sem az unokám, sem a menyem nem ült a motoron... 


1958-ban készült a motor.A gyerek restaurálta... Veterán  jármű.

10 megjegyzés:

  1. Erre a receptre gondoltál? Még nem hallottam erről.
    https://cookpad.com/hu/receptek/5185023-fahejas-fatyol-kalacs
    Elhiszem, hogy szereted, nagyon könnyű, foszlós lehet a tésztája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://rupanerkonyha.cafeblog.hu/2015/07/28/fahejas-fatyol-bogresen/
      az de mégsem.. itt a link ami alapján én készitem...
      secc-pecc alatt elfogy, eteti magát...legalábbis nálunk

      Törlés
    2. Köszönöm, remek süti, és a férfiak biztos kedvelni fogják, ha holnap kipróbálom. :)

      Törlés
    3. Már többször készítettem, vittem vendégségbe és ott is az asztalra téve pillanatok alatt eltűnt..Persze ízlések....

      Törlés
  2. A süti gusztusos, a motor különleges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ditti, nem csak különleges a motor, hanem veterán.

      Törlés
  3. Annyira felkeltette a kíváncsiságom, hogy tegnap megsütöttem ezt a felhős finomságot, nagyon ízlik a családnak, és a barátnőmnek is. :)
    https://kincse2.blogspot.com/2020/02/fahejas-fatyol-kalacs.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos mit is mondhatok...egészségetekre!Én is többször elcsábulok.Valóban jó kis finomság,és én mint írtam, szeretem az egyszerű ételeket

      Törlés