"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. április 1., szerda

Hó után...

Két napig  maradt a hó, amit lehetett le is gyűrt rendesen, de ahogy elolvadt a hó, a növények újra lendületbe álltak, és az elfeküdt szárak maguktól felálltak, legalábbis a legtöbbje... Előre sajnáltam a kis tulipánjaimat, amúgy is szegények olyan mostoha körülmények között vannak, mert annyira vacak a földjük.Most ép a mindennapi fagyok miatt féltem őket, hisz annyira szeretem nézni őket,és akárhogy is a gyerekkorom jut erről is eszembe...Alig voltam 7 éves mikor apu  megálmodta hogy nekünk egy nagy kertészetünk lesz, ép csak beköltöztünk a félig kész házunkba..Innen számolva csak terjedt a területünk és benne a rengeteg virág, zöldség, gyümölcs, melegágyi  ágyak, üvegház...
Gyerekkorunkra rátette a bélyegét, meghatározta az életünket a nagy kert...
Hosszú-hosszú éveken át, még virágot sem kaptam  ajándékba, mert annyira utáltam, az összes virágot... Persze nem a virágok tehetek róla.. Nagyon sokszor jut eszembe,  milyen nehéz volt, akkor fogadkoztam is, hogy soha kertészet, soha semmi hasonló sem, aztán az élet mégis másképp alakult.
Persze az idő múlásával sok mindennel megbékéltem és a virágokkal is, és talán ép ezért szeretem annyira most már , mert mégis csak a szüleim jutnak sokszor eszembe.Mint most ép a tulipánról, mert akkor tájt nekünk volt a legkülönlegesebb tulipánjaink, mert apu, égről- földről olyan  színeket fajtákat szerzett be,  ami nagy csoda  volt, mint a fekete tulipán, papagáj tulipán és társai.Ráadásul, soha nem egy két darabról beszélünk ilyenkor..Mindig túlzásba esett, minden több ezernél kezdődött, segítség nélkül , sokáig munka mellett, a szülők és én az öcsémmel.
HÚÚÚ de elkalandoztam... szóval jó pár éve igyekszem, hogy pár darab tulipánom legyen...emlék gyanánt..





 mindenhol körbe van kerítve, mert ahova oda lép Alex, ott fű sem terem, és csak akkor megy a virágokon keresztül, ha nem látom...

Ahogy elkezdett kibújni, mintha a tyúkhúrt vetettem volna közé, nem gazoltam ki, nehogy sérüljön...


a hó így megnyomta a szomszéd kis sátrát, már alatta ki volt ültetve jó néhány zöldség palánta 

Köszönöm a figyelmet... vigyázzatok magatokra!

2 megjegyzés:

  1. Az élet néha megcsavarja a dolgokat. Jólesett olvasni az emlékeidről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm hogy elolvastad.Jó nagy csavar...

      Törlés