"A kutyádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja rólad,
biztos isten vagy.

A macskádat eteted, itatod, gondozod, ezért azt gondolja,
biztos ő az isten."
( Aranyosfodorka)

"A macska nem ugrál föl rád, nem nyalja összevissza az arcodat, nem szaladgál őrülten körülötted, hisztérikus hangokat kiadva. A macska az ajtóban vár, nagyon finoman a lábadhoz dől, és rezonál." /Pam Brown/
„A kutyák, akikkel megosztható a létezés, különös és csodálatos lények, s nem lehet teljes az élet kutya nélkül...” /Gerard Durrell/
Az eszem szeret megbocsátani, bár néha a lelkem nem hagyja. Vannak olyan sebek, amelyek nem gyógyulnak. Néha a barátságokat is buta, nem gyógyuló hegek teszik tönkre.
Kaszás Attila

2020. április 28., kedd

konyhából..

Buktát ettem volna, de mivel, volt egy nagy pohár kefir, így pogácsára esett a választás...Kimért élesztőm volt, ahogy a tejbe tettem, az élesztőt, szinte azonnal "dolgozni" kezdett...Nagyon igyekeznem kellett, az összeállítással.Hamar megkelt a tészta is...Egyébként Horváth Ilona szakács könyvből készült a pogácsa.
Nem akarom dicsérni, de én is meglepődtem, hogy milyen kis dagadt buci pogácsák lettek...és milyen finom, puha...és másnap is puha...Kíváncsi leszek, hogy véletlen volt e, mert nem a megszokott élesztőt használtam...és még sosem lett ilyen a pogi...

A tojásfehérjét eltettem, hogy másnap madártej készül majd, hogy ne  vesszen kárba...A hűtőbe pakolásztam, egy ügyes mozdulattal, sikerült félrebillentenem a tálkát, és nem is vettem észre azonnal, hanem mire  kész lettem a hűtő rendezésével, akkor vettem észre hogy félre áll a tál...és kevesebb a tojásfehérje... beleborult a zöldséges dobozba, ami alul van... mindenhova jutott... Nem is mesélem ... a megmaradt tojásfehérje, Alex vacsorájába került... 
Egyébként töröltettek már össze tojásfehérjét? és nem egyet???szóval jó kis  munka...



💔💔💔💔💔💔
régen hoztam, felhős képet... ez tetszett most meg.




....és akkor egy kis virág...



korall virág a narancs színű, ,hátul a levélkaktusz, amin ennyi bimbó még sosem volt...Megint csak a fóliasátorba fog pompázni, nem viszem ki, egyszer kivittem, másnap az összes bimbó a földön volt...



áttelelt... hihetetlen...ez tavaly kelt ki, és megmaradt... és nem hittem, de  kinyílt...

Vigyázatok magatokra... legyetek jók...
Köszönöm a figyelmet, ha van még aki erre jár..

10 megjegyzés:

  1. Nekem is hasonló tapasztalataim vannak a kimért élesztővel, nálunk kenyér és zsemle készült vele. Lehet hogy ez frissebb, mint amit szoktunk vásárolni. Ki tudja!
    A virágaid szépségesek! Az a kis áttelelt nagyon kedves!
    A felhők engem is mindig elvarázsolnak, különösen ilyen kék égbolttal.
    Vigyázz te is magadra! Ígérem, jó leszek! (Most nincs is igazán alkalom a rosszalkodásra)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma egyik másik gyártótól vásárolt élesztővel, sütöttem... Majd a hónap végén jár le a szavatosság, de mivel a csomag két vége nem volt jól lezárva, így levegőhöz jutott, és rossz(penészes) volt az élesztő...ég szerencse hogy van itthon másik...
      A felhőket szeretem nézni, főleg ahogy átalakul...

      Törlés
  2. Guszta a pogid, lehet hogy az élesztő de én tapasztaltam hogy a kefir is jót tesz neki. Virágaid nagyon szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva... akár lehetne is a kefirtől, de a kalácsba nem tettem ... de végül is mindegy... Nem vagyok valami nem sütő, úgy hogy dupla öröm az ilyen guszta sütik...

      Törlés
  3. Hiába írtad, hogy a végén pogácsa lett belőle, én mégis buktának néztem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, hamarosan mutatom a buktát, mert elkészült, de el is fogyott, gyerekek jöttek köszönteni.. az udvaron tettem le a buktát...ott fogyott el...

      Törlés
  4. Tojásfehérjét még nem borítottam be a hűtőbe, de azon kívül szinte mindent. Szóval, megértelek.
    Jól néz ki a pogi, összefutott a nyál a számban.
    Az a kis petúnia milyen éltrevaló, hogy nyílik ott a beton réseiben, de szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére, nem vagyok "kiöntözős", sem tőrös..Ép ezért még az első készletünk is meg van, hiánytalanul, és pohár is talán 15 évenként egy ha eltörik...
      Tojásfehérjét feltakarítani, egy borzalom...
      Sokszor hihetetlen hogy hol kel ki mag, és micsoda élni akarás van bennük

      Törlés
  5. Kívánatos a sós sütid, nem lehet okod panaszra, gyönyörűen megkelt. Virágaid, kék égbolt, megint magával ragadóak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs is panasz rá... amikor megláttam, hogy megkelt még a sütőbe, azt gondoltam, ,hogy ledől...és hogy fogom megsütni... ahhoz képest gyönyörű lett, és finom is...

      Törlés